Kiemelt tartalom

A szirének éneke

2009. június 07., vasárnap

Ha egy motor nagyon erős, akkor általában a többi részlet könnyen feledésbe merül, mert akkora adrenalinbombát jelent rajta ülni. A K1300R esetében ez kicsit másképpen van. Hatalmas ereje csak egy, a számos erényét felvonultató listáról. (...)

Elolvasom »
Teszteltük a 173 lovas BMW K1300R-t

Égi védelem motorosoknak

Bár a technológia a személygépkocsi tulajdonosok számára régen elérhető, a motoros társadalom eddig kénytelen volt nélkülözni a piacon most megjelent, vadonatúj fejlesztésű, műholdas alapú lopásvédelmi rendszert. E rendszerek eddig viszonylag nagy költséggel beszerezhető és magas üzemeltetési díjakkal

Elolvasom »
Motorkerékpárra is elérhető a műholdas lopásvédelem

Hirdetés

Lehet egy kuplungkarral kevesebb?

2009. június 04., csütörtök

Hosszú ideje szerettem volna kipróbálni, hiszen minden ilyen jellegű technikai fejlesztés - amely a kényelmet és a biztonságot szolgálja, ám nem csökkenti a motorozás élményét - érdekel. Végre eljött az idő, és vallatóra foghattam a Yamaha kuplungkarjától megfosztott utazómotorját.

Elolvasom »
Teszteltük a kuplungkar nélküli Yamaha túramotort

Pályaválasztóknak ajánljuk

Szeretnénk megtanulni jól motorozni a versenypályán, hogy kiélhessük magunkat a pályanapokon? Nekifoghatunk önerőnkből is, de sokkal célszerűbb keresni egy kurzust, ahol a mesterfogásokat profiktól sajátíthatjuk el. Ilyen – és kezdők számára is tökéletes – a leghíresebb magyar pályán működő Hungar

Elolvasom »
Pályaválasztóknak ajánljuk - motoros képzés a Hungaroringen

Csak úgy, szabadon

2009. június 01., hétfő

Szívesebben vittem volna el a 400-as nagytesóját, de egyáltalán nem bántam meg, hogy felültem a DR125SM-re. Nem egy erőgép, de hosszú idő után megint mindenféle kötöttség és kényszer nélkül motoroztam. Csak úgy, szabadon.

Elolvasom »
Teszteltük a tinik szupermotóját

48 óra gyógyító motorozás

2009. május 28., csütörtök

Tavalyi motoros balesetünk során szerzett súlyos kézsérülésemből még csak részben felépülve vágtam neki a több mint 2000 kilométeres erőpróbának. Egy hosszú kényszerpihenő alatt azonban különösen kiéhezik a magamfajta túrázó a hasonló erőpróbákra, így fel sem merült az el nem indulás gondolata.

Elolvasom »
48 óra gyógyító motorozás

Legyőzni az előítéleteket

2009. május 27., szerda

Nemrég számoltunk be a Honda legújabb csodájáról, a sportmotoron is jól működő ABS-ről. Kollégám, aki megrögzött túraendúrós, és évek óta ABS-es motorral jár, így fejezte be a cikket: Magam részéről tuti, hogy nem vennék CBR-t enélkül! Vajon egy szkeptikust is képes meggyőzni a rendszer? (...)

Elolvasom »
Teszteltük a Honda CBR 600 RR ABS-es verziót

Hirdetés

Nagyapó és unokája

Amikor megláttam az első képeket róla bevallom kissé megemelkedett a pulzusom. Ez azért is nagy szó, mert japán motor az Afrika Twin óta nem tudta elérni ezt az állapotot nálam. Hmmm dünnyögtem elégedetten, ezt biztosan szeretném majd szemügyre venni közelebbről is.

Elolvasom »
Összehasonlítottuk a Yamaha Tenerét 18 évvel ezelőtti nagypapájával

A bivalyerős világjáró

2009. május 26., kedd

Nehéz helyzetben vagyok. Közismert a vonzódásom a BMW motorkerékpárjai iránt, ami egyébként gyakori jelenség mindazok között, akik már kipróbálták a bajor gyár kétkerekű termékeinek bármelyikét. Korábbi tesztjeimmel kapcsolatban sokan vádoltak már elfogultsággal is. Mégis kénytelen vagyok ismét az ő

Elolvasom »
Teszteltük a legerősebb bajor túramotort

Középosztály vigyázz!

2009. május 25., hétfő

A kevesebb néha több. Valószínűleg ez járhatott a Yamaha tervezőinek fejében, amikor az FZ6 család blokkját felhasználva megalkottak egy olcsóbb, kisebb, „gyengébb” motort, újraélesztve az XJ családot. Sokan kíváncsiak arra, hogy ez az egyszerűsítés mennyire ment a használhatóság, az élvezet rovásá

Elolvasom »
Teszteltük: Yamaha XJ6 Diversion

Hirdetés