A japán Young Machine magazin értesülése szerint legalábbis hamarosan be is mutatják a két újdonságot, név szerint az YZF-R400 és YZF-R650 típusokat. Mind a kettő középkategóriás sportgép lesz, amelyek alapvetően a Honda CBR500R és a Kawasaki ER-6F ellenlábasai kívánnak lenni.
A gyárba bejutott újságíróknak az erőforrást meg is mutatták: soros kéthengeres blokk fogja mind a két lökettérfogat-osztályban mozgatni a Yamaha sportos megjelenésű gépeit. A pontos köbcentimétert egyébként nem is közölték, az újságírók csak sejtik, hogy az alapfejlesztés lesz a 650 körüli blokk, amelyből belső átalakítással hoznak létre egy kisebb – talán 400-as – változatot is. Utóbbi hasonló lépés a Kawasakiéhoz, akik minimális átalakítással hoztak létre négyszázast az ER-6F blokkjából. Néhány piacon ugyanis adózási szempontokból előnyösen értékesíthetőek ezek a méretű motorkerékpárok – hozzánk, Európába tehát nyilván az “eredeti”, vagyis nagyobb motorral érkezhet az új Yamaha is. Az újdonság biztosan lényegesen alacsonyabb teljesítménnyel és kevésbé igényes váz-futómű kialakítással érkezik, mint amit az YZF-R6-tól megszoktunk. Hiszen a cél nem a házon belüli konkurencia, hanem éppen a közepes (valódi) sportgép és a nagyságrendekkel kisebb és gyengébb R125 közötti szakadék kitöltése azon motorosok számára, akik nyolcadliteresnél jóval erősebb, de nem igazi szupersportos motorra vágynak. Azt már biztosan tudjuk, hogy érkezni fog a Yamahától egy 250-es sportmotor is a Honda CBR250R konkurenseként, a fenti újdonsággal pedig tényleg teljessé válna az iwataiak kínálata ebben a stílusban.
Cimkék:
Rendesen felöltözve motorozni a városban ezekben a napokban gyilkos dolog. Egy londoni társunk fején éppen ment a sisakkamera, amikor kitalált valamit...
Elolvasom »Amikor új motorról van szó, nem csupán egy adott országon belüli kereskedéseket érdemes összehasonlítani, hanem az országonkénti árakat is. Íme egy példa.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »