Az E-Speed-del a KTM új vizekre evez, amely első ránézésre már nagyon közel áll egy hétköznapokban is használható szériamodellhez. Az elektromos meghajtás nem áll távol tőlük, a Freeride E-vel bemutatták, hogy tudnak használható villanyos motort is gyártani, viszont a robogós műfajjal egy új fejezetet kezdenek a sógorok. A KTM egyértelmű célja, hogy népszerűsítse a városi ingázásban az elektromos meghajtás alkalmazását.
Az E-Speed ugyan még csak koncepció motor, de feltételezhető, hogy a hajtáslánc a Freeride E modellén alapul. A tanulmánymotor teljesítményét 15 lóerőben és 36 Newtonméterben adta meg a gyár, ezek alapján akár A1-es jogosítvánnyal is megülhető ez a sportos robogó. A meghajtásért felelős villamos energiát 4,36 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorokban raktározza el az E-Speed, állítólag hálózatról két óra alatt teljesen feltölthető az akkumulátor csomag.
A formaterv egészen magával ragadó: a narancsszínben pompázó térhálós acélváz, az egyoldalú első felfüggesztés (amelyet a WP szállít), az agresszív vonalvezetés mind a sportosságot hangsúlyozzák. Mire sorozatgyártásra kerül(het) a sor, persze biztosan finomítanak a dizájnon. Nem árt az sem, ha terveznek rá valamiféle tárolórekeszt is, mert így, prototípus állapotában aligha lenne alkalmas a mindennapi ingázáshoz.
Stefan Pierer, a KTM vezérigazgatójának elmondása alapján fontosnak tartják a gyáriak, hogy az eleve megterhelt és szennyezett nagyvárosokban és a természetben egyaránt elterjedjen az elektromos meghajtású járművek használata. Az E-Speed sorozatgyártásáról még nincs pontos információ, de nagy valószínűséggel hamar viszont láthatjuk, hiszen egy mindennapi ingázó, városi motornál már kihasználható az elektromos meghajtás nyújtotta előny.
Cimkék:
Az ország több pontján motoros programokkal várják a húsvéti hétvégén a kétkerekű, robbanómotoros járművek szerelmeseit.
Elolvasom »Rövid sorozatunkban a teljesség igénye nélkül szeretnénk bemutatni néhány olyan motort, amely technikája révén különleges, ám soha nem lett sikeres. Hetedik az Y2K Turbine.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »