Az EU közlekedési miniszterei a Közlekedési Tanács ülésén a múlt évben a komoly ellenállás hatására már elvetették az évenként műszaki vizsgáztatásra irányuló kezdeményezést, most azonban Franciaországban magyar szelek fújnak: szembemennek az Unióval.
Párizs motor-fóbiás polgármestere, Bernard Delanoe nyomás alá helyezte a francia kormányt, hogy az uniós döntés ellenére vezessék be az évenkénti műszaki felülvizsgálatot. Ezen lépésével az államférfi már most kihívta maga ellen a sorsot, hiszen a baguette sehogy nem mutat olyan jól, mint egy nagyköbcentis robogó kosarából kilógva, és még melegen, a sorok között cikázva. Ehhez a franciák úgy tűnik, nagyon ragaszkodnak, azonban fővárosuk első embere a tömegközlekedést preferálja, és mivel a kiélezett árversenyben más ésszerű módot nem talált az egyéni közlekedés ellehetetlenítésére helyezte a hangsúlyt. Még múlt hónapban lezártatta az egyik legforgalmasabb gyorsforgalmi utat (Rive Gauche) és sétálóutca került a helyére, majd a Párizsi körgyűrű megengedett legnagyobb sebességét szándékozik az eddigi 80-ról 70 kilométer/órára korlátozni, továbbá programon van a tíz évesnél idősebb motorkerékpárok belvárosból való kitiltása is.
Mindezen lépések a környezetvédelem megóvásának apropóján, vagy inkább azzal takarózva kerülnek terítékre a fények városában.
Magyarország egyelőre egyedi és különös helyzetben van, mivel számos egyedi azonosító jelzéssel el nem látott jármű közlekedik többé-kevésbé útjainkon, illetve a műszaki vizsgáztatás az elmúlt évek visszatérő szigorításainak ellenére nem üti meg azt a szintet, hogy bártan kijelenthessük: egy érvényes műszaki vizsgával rendelkező járműre, hogy az biztonságos és környezetbarát lenne.
Fentiekből következik, hogy kis országunkban is rezeg a léc, eddigi tapasztalataim alapján váltig állítom, hogy ha az unióban létezik be nem tartható és ésszerűtlen szabályozás, akkor azt mi majd átvesszük, és a biztonság kedvéért megfejeljük még egy kicsit. Bízzunk benne, hogy oldalunkat kevés politikus olvassa. Ámen.
Cimkék:
A bajorok egy kisfilm segítségével mutatják be, hogyan is épül fel és üzemel az új R1200GS részben folyadékhűtésű erőforrása.
Elolvasom »A megkönnyezni valóan szép történet főszereplőjének mindkét jobb oldali végtagja hiányzik. Mégis motorversenyző lett, közel az ötvenhez.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »