A legelső (néhány márkarajongót nyilván sokkoló, másokat simán csak meglepő) hír arról szólt: a bajorok legnagyobb európai riválisuknak, az osztrák KTM-nek adták el néhány éve építgetett almárkájukat. Azután további pletykák szivárogtak ki, mígnem tegnap este megérkezett a hivatalos sajtóinformáció. A végeredmény megegyezik a másodiknak napvilágra került teóriával. A BMW eladta almárkáját, a Husqvarnát a Pierer Industry AG-nek, amely egy Ausztriában bejegyzett cég. A hivatalos magyarázat szerint ennek oka, hogy a bajorok még jobban összpontosíthassák erőforrásaikat a “városi és elektromos mobilitás” témakörére, vagyis minél nagyobb részt szerezzenek maguknak a C650GT és a C600Sport, valamint a 2014-ben picra kerülő C-Evolution (más néven eScooter) révén. Fontos lehet még, hogy a hivatalos sajtóközleményben a KTM márkanevet még csak véletlenül sem említik meg…
Ettől persze mi még tudjuk, hogy a Pierer Industry AG tulajdonosa ugyanaz, aki évek óta apróbb-nagyobb részletekben engedi át a KTM-et az indiai Bajaj-nak. Hogy a mostani lépés hátterében van-e hasonló tranzakció, vagy az eddig befolyt összegeket fektette be a jelek szerint továbbra is hányatott sorsú egykori svéd (majd 1986-tól olasz, 2007-től pedig német) márkába, illetve hogy milyen viszony lesz innentől a Husqvarna és a KTM között – ezt mind csak a jövőben fogjuk megtudni. Ahogy azt is, az idei ígéretesnek tűnő Dakar-szereplésnek lesz-e egyáltalán folytatása. Mert az is lehet, hogy Herr Pierer teljesen átadja a KTM-et a Bajajnak, ő pedig igyekszik csúcsra járatni a Huskyt. Na de ez már megint csak fantáziálgatás, így abba is hagyom!
Cimkék:
Rengetegen szeretnék megoldani a városi közlekedés kihívásait oly módon, hogy ötvözik az autó és a motor előnyeit. Íme egy újabb agymenés ezen a téren.
Elolvasom »A kétütemű erőforrások sokak nagy bánatára lassan megszűnnek. Pedig olyan varázsuk van, amelyet soha nem tudunk pótolni. Íme egy utolsó csillagharcos.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »