Alig néhány napja számoltunk be a Benelli újonnan bemutatott stílusos szupermotójáról, a BX 250 Motardról. Azonban sokaknak nem inge egy szupermotóval való futkosás, hiszen nagyon jól lehet ugyan mozogni egy ilyen géppel városban, de a keskeny ülés, az apró tank, vagy éppen maga a vezetői pozíció nyilván számos vásárlójelöltet elriaszt.
Így logikus lépés a cég részéről, hogy ugyanarról a lóról lehúznak még egy bőrt, így igyekezve megnyerni azon vásárlókat, akiket a Motard hidegen hagy. Létrejött hát az Uno C250, amely egy abszolút hagyományos szerkezeti felépítésű naked bike, alapvetően városi vagy városok közötti lóti-futira (bár a világ másik részén a hosszabb túrákhoz sem keresnek feltétlenül nagyobb gépet). A technika természetesen ugyanaz: egyhengeres, 250-es DOHC erőforrás 24,5 lóerővel (18 kW) és 21 Newtonméterrel (előbbi 9-, utóbbi 7’000-es percenkénti fordulatszámnál jelentkezik).
Az egyéb technikai paraméterek sem térnek sokban el: az Uno C250 futóműve elöl fordított teleszkópokból, hátul egy központi rugóstagból áll (adatokat nem ismerünk róluk, de nyilván rövidebbek a rugóutak, mint a Motard esetében), elöl-hátul szimpla tárcsák lassítják, a kuplung pedig hidraulikus rásegítést is kapott. Ha megtalálja a maga vásárlóközönségét és jó áron kerül a piacra (ebben bízhatunk), nagyon életképes kis gép lehet, talán még szupermotó rokonánál is életképesebb.
Cimkék:
A Triumph mindenképpen azon gyártók egyike, akik a legmarkánsabban jelenítik meg saját elképzeléseiket a motorkerékpár gyártásban.
Elolvasom »Promóciós céllal összerántani öt versenyző-legendát, majd egy napig hagyni őket élvezni a pályamotorozást - ebből csak jó sülhet ki!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »