Ez az újdonság nem más, mint a BX 250 Motard névre hallgató városi szupermotó. A kifejezetten légies, csekély (132 kilogramm) tömegű motort egy modern, 249 köbcentis, dupla vezérműtengelyes, négyszelepes blokk hajtja, amelynek legnagyobb teljesítménye és nyomatéka 25 lóerő és 21 Newtonméter 9-, illetve 7’000/perces fordulatszámoknál.
A kuplung olajos, hidraulikus működtetésű, a váltó pedig 6 fokozatra lett kiosztva. Egyszerű de erős acélcsőváz adja a motor gerincét, ezen ül a 7 literes üzemanyag tartály. A motor mind berúgókarral, mind önindítóval életre kelthető. Észrevehetően nagy hangsúlyt kapott a gép külleme, ebben az olaszok egyébként sem gyengék, hiszen a fiatalokat kizárólag dögös vasakkal lehet megnyerni. Itt ebben nincs hiba. Agresszív, lendületes vonalvezetés jellemzi a motort, egyetlen porcikája sem kerülte el a formatervezők figyelmét.
Az apró, a mérges tekintetű kis lámpát is magába foglaló fejidomban kapott helyet az alapvető adatokat elénk táró műszerpanel. A gép 17-es könnyűfém kerekeken fut, amelyeken egy-egy tarajos (elöl 280 milliméteres, hátul 240 milliméteres) tárcsa segítségével lassul a motor.
A Benelli nem titkolt célja, hogy sok fiatalt, új motorost nyerjen meg mind ennek a közlekedési stílusnak, mind magának a márkának ezzel az új modellel. Hiper könnyű irányíthatóságot, élvezetdús motoros élményt ígér azoknak, akik ezt a vasat választják. Árat egyenlőre még nem közölt a gyártó, de várhatóan igen csábító árcédulával próbálják meg majd kihozni a gépet, kiemelve, hogy ezért az árért szuper minőséget kínálnak. A BX 250 Motard piaci bevezetése elkezdődött, nemsokára tesztelhetik az olasz vásárlók.
Cimkék:
A motorsport ihlette fényezéssel ellátott robogók divatja nem újkeletű dolog. Most a Honda készített egy ilyen vagány kis vasat, főleg a fiatalokat célozva meg vele.
Elolvasom »A Triumph mindenképpen azon gyártók egyike, akik a legmarkánsabban jelenítik meg saját elképzeléseiket a motorkerékpár gyártásban.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »