Cikkünk főhőse nagyon hasonlóan néz ki egy Harley-Davidson XR1200-hoz. A nagy különbség, hogy az eredeti amerikai holmi 85 lóerős és 260 kilogrammot nyom a mérlegen, a Bott XR-1 100 lóerejére pedig csupán 170 kilónyi (vélhetően száraz-) tömeg jut.
A magyarázat egyszerű: a spanyolok egy Buell hajtásláncából indultak el (a kerekeket, a fékeket és a felfüggesztéseket szintén megtartották), és e köré hoztak létre egy igen kis tömegű, saját tervezésű és gyártású vázat. Amelynek terén van némi tapasztalatuk, lévén hogy készítettek már gerincet a saját moto2-ben szereplő csapatuk versenygépéhez is.
A motor egyébként egy éve készül, konkrét megrendelésre – Ramón Ballosta egy amerikai street-racer stílust szeretett volna magának, de kicsit ütősebb menetteljesítményekkel. Ehhez a Bottpower műhelyében egy végletekig leegyszerűsített tartóelemet hoztak létre – az ember el sem hiszi, hogy mindössze ennyi a motor váza. Mivel külön üzemanyag-tankot kapott a gép, ez így rendben is van. A rengeteg időre pedig gondolom a méretezések és a tesztelések miatt volt szükségük.
Az első nyolcdugós fék a peremtárcsával együtt az eredeti, 1’125-ös Buellből származik, a főfékhenger és a kuplunghidraulika az ISR-től, a műszerfal a Motogadget-től érkezett, míg a kormányt az Easton szállította. Az első telók eredetiek, a hátsó Öhlins pedig Buell eredetű, mégpedig az 1’125-ös verseny-kittjéből származik.
Az olajhűtőt jópofán eldugták a projektoros lámpákat is magában foglaló karbon rajtszám-tartó mögé. A tökéletes megjelenés érdekében a hátsó segédváz az üléssel és az oldalidomokkal együtt szintén karbonból készült. Persze a rajtszámoknak itt is kialakítottak felragasztási lehetőséget – hiszen ehhez a motorhoz kellenek nagyon!
Cimkék:
Tovább közeledik a forradalmi közlekedési alternatíva ígéretével kecsegtető Lit C1, vagyis a zárt kasztnis, felboríthatatlan robogó gyártása. Az angolok is foglalkoztak vele egy riportfilm erejéig.
Elolvasom »A Brammo megkezdte az Empulse és Empulse R forgalmazását. A gépek sok szempontból forradalmiak, és természetesen igen drágák is.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »