Európa-szerte már több mint harmincezer LML Star talált gazdára a forgalmazás 2008-as megkezdése óta. Ugyanakkor biztosan legalább ennyien választottak más robogót a 125-ös négyütemű vagy csodás fílinget árasztó kétütemű szépségek helyett, mert nyűgösnek érezték a kuplungolással és váltogatással járó folyamatos tevékenykedést.
Az indiai mérnökök célja az volt, hogy a lehető legteljesebb mértékben megtartsák a Star eredeti Vespa PX-et idéző stílusát, közben a ruha alatt modernizálják a műszaki tartalmat. Ennek érdekében egy teljesen új erőforrást fejlesztettek. A 125 köbcentiméteres négyütemű blokk 9,25 lóerőt és 8,7 Newtonmétert ad le, miközben a gyár által kommunikált fogyasztása 2,2 liter/100 kilométer – így a 7 literes tank tartalmával egész messzire el lehet jutni.
Igaz, nem nagyon gyorsan, mert a gyári végsebesség 92 kilométer/óra. De ez talán nem olyan lényeges egy olyan jármű esetében, amelyet leendő tulajdonosai szinte kizárólag városban fognak használni. Ott sokkal fontosabb a jó motorozhatóság. Ennek érdekében az eddig teljesen önhordó karosszéria alá egy rejtett vázat készítettek, amely a szerkezet merevségét nagy mértékben javítja.
Teljesen megváltozott az erőforrás elhelyezése is: nem a blokk jobb oldalán, hanem az előtt, középen helyezkedik el. Így az automata LML Star végre szimmetrikus súlyelosztásúvá válik: lehet majd velük függőlegesen motorozni. A kerék bal oldalán helyezkedik el az erőátvitel, valamint a légszűrő.
Mivel pedig az üzemanyag-tartály eddigi helyét elfoglalja maga az erőforrás, azt letették a jobb oldali kerékjárati ívbe (az akkumulátorral együtt). Ily módon a stílusőrzés egyik jellegzetes alkotóeleme, a pótkerék eltűnt a fedélzetről – igaz, a tank alsó borítását nagyon gondosan úgy alakították ki, hogy messziről akár keréknek is nézhessük.
A technikai változásokkal együtt a műszeregység terén is történt némi módosulás. Először is eltűntek a fokozatokat jelző lámpák, ugyanakkor lett két új visszajelző: egy a karburátor elektronikus ellenőrző-rendszerének, egy pedig a fékbetétek kopásjelzőjének (ez milyen ritka a motorkerékpár-iparban). A markolaton feltűnt egy leállító-gomb, hogy ezentúl ne csak a gyújtáskulccsal szüntethessük meg a blokk működését.
Az LML Star Automatic minden bizonnyal érdekes választás lesz sok olyan közlekedőtársunknak, akik a nagyvárosi dzsungelben olcsón és hatékonyan szeretnék megoldani a helyváltoztatást. A hazai ár persze egyenlőre nem ismert, de az indiai gyár üzletpolitikáját ismerve biztos emészthető tartományban mozog majd.
Cimkék:
Fennállásának 90 éves évfordulója előtt tiszteleg a BMW Motorrad. Ennek örömére jövőre különleges modellek érkeznek Münchenből.
Elolvasom »A sok hiper-szuper, csúcs csili-vili, ezer lóerős koncepció között most felbukkant valami egészen más. Ez a Bimota DBx 1000 Concept.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »