A Yamaha Motor Europe és holland képviselete úgy döntött, hogy megpróbál egy ütőképes gyári támogatású csapatot indítani a 2013-2014 es Dakar rallyn, megtörve végre a már kissé unalmas KTM dominanciát. Versenyzőjük a Holland Frans Verhoeven, aki több ízben indult a dakaron, legjobb eredménye 2009-ben a 8. hely volt. Motorja egy 450-es négyütemű gép lesz, amellyel elsődleges céljuk minimum az első ötben végezni.
A Yamaha számos sikert bezsebelt már a világ legkeményebb rally megmeredtetésén, bár az is igaz, hogy ezek inkább a Dakar hőskorában születtek. 1979-ben és ’80-ban Cyril Neveu nyert egy XT-500-as nyergében, majd hosszabb szünet után, az azóta autós kategóriában is szép eredményeket begyűjtő Stephane Peterhansel vitte hatszor sikerre a márkát a legendás Super Ténéré nyergében. Az elmúlt években Hélder Rodrigues szállított néhány szakaszgyőzelmet a Yamahának de a kétkerekűek frontján ez minden, ami felkerülhet a dicsőség-tablóra dakar ügyben.
“Magabiztosak vagyunk és úgy látjuk, hogy célunk reális és megvalósítható.” – nyilatkozott a Yamaha Motor Europe verseny menedzsere, Laurens Klein Koerkamp. – “A Dakar a világ legkeményebb offorad motorversenye és mi ki akarjuk venni a részünket belőle. Fantasztikus, hogy egyesített erőfeszítéssel a Yamaha elérte, hogy ez a projekt megvalósuljon. Frans képességei és tapasztalata az alapköve ennek a projektnek.”
A hollandiai Yamaha azt is reméli, hogy egy sikeres Dakar szereplés jelentősen javítja a jelenleg nem túl fényes kereskedelmi mutatókat.
Verhoeven úgy nyilatkozott, hogy véleménye szerint esélyes néhány szakaszgyőzelemre is, amelyet már több alkalmommal is teljesített korábban, valamint reméli, hogy sikerül megmutatni azt az igazi potenciált, amelyet a 450-es rally gép magában hordoz. Hozzátette, minderre csak akkor van esély ha a csapat nem lesz balszerencsés és nem hátráltatja őket a vártnál több műszaki probléma.
A 2013-as dakar január 5-én rajtol a perui Limából, majd 8’000 kilométernyi sivatagi- és egyéb embert próbáló szakasz teljesítése után, január 20-án ér véget Santiago de Chilében, Chile fővárosában. Reméljük, hogy jól sikerül a csapat bemutatkozása, hiszen ez esetben talán a többi japán gyártó is kedvet kap a megmérettetéshez.
Cimkék:
A Honda CBR250R 2011-es debütálása óta nem igazán érkezett válasz a Kawasaki részéről a belépő szintű sportmotorok kategóriájában.
Elolvasom »A Honda méltán népszerű SH családjának kisebbik tagja felfrissül és kap egy bátyót is (a hazai kínálatban). Az újdonságok szeptemberben érkeznek hozzánk is.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »