A KTM legelső, utcára és komolyabb túrákra is alkalmas – 2003-as debütálása óta alapvető stílusjegyeit megőrző, először 950 köbcentis, vékettes, karburátoros, majd 2006-tól 990-es injektoros LC8-as blokkal szerelt Adventure – modellje búcsúzik a közönségtől. Azaz mégsem, csak oly mértékű metamorfózison készül átesni, hogy nyomokban sem ismerünk majd rá benne az elődmodellre.
Bátor lépés ez, hiszen a búcsúzó generáció igazi mérföldkő volt mind a KTM, mind a kategória életében. Az új motorok az első hírek szerint kétfajta erőforrással (1090 köbcentiméteres “R” verzió, és 1290-es az utcai verzió esetében) kerültek volna piacra, de jelenleg úgy tűnik, hogy valószínűleg költségcsökkentés miatt végül egyetlen közös, 1190 köbcentis, 75 fokos vékettes (150 lóerőt teljesítő) erőforrás mellett döntött a gyár. E mellé 24 literes tankot és 230 kilós száraz súlyt kapunk.
Az utcai modell esetében elöl ismét csak a jelenkor vásárlói igényéhez igazodva, először az Adventure modellek életében 19 collos kereket találunk, de a terepesebb “R” verziónál marad a fűzött 21-es első. A motoron minden fontos extra elérhető lesz: a legújabb generációs, természetesen kikapcsolható ABS-t, az elektronikusan állítható futóművet, a mindenttudó fedélzeti számítógépet, a kipörgésgátlót, a választható motorkarakterisztikát, a divatos és hasznos, ledes nappali fényt, az állítható ülésmagasságot és még számos extrát beleértve.
Találunk néhány furcsaságot is, mint például a blokk alá húzott kipufogót, vagy a drabális végdobot, de emklékezzünk vissza, az első széria debütálásakor is meglehetősen megosztott volt a közvélemény a típust illetően.
Amennyiben a hírek igaznak bizonyulnak, az őszi, Kölnben megrendezett Intermoton mutatják be hivatalosan az új Adventure családot, és jövő tavasszal megérkeznek a kereskedésekbe is az első darabok. Mi nagyon várjuk őket!
Cimkék:
Az utóbbi években olyan dinamikával fejlődnek az iPhone, az Android és a Nokia térképes alkalmazásai, hogy lassan szükség sem lesz külön navigációra.
Elolvasom »A Honda CBR250R 2011-es debütálása óta nem igazán érkezett válasz a Kawasaki részéről a belépő szintű sportmotorok kategóriájában.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »