A közelmúltban számoltunk be a pletykáról (bár már az is kicsit több volt annál), hogy a világ legjobb utcai superbike-jának tartott S1000RR-rel a BMW-nek további tervei vannak. Nem elég, hogy mostanság “ráncfelvarrták”, erre HP4 néven kihoznak egy gyári tuningot!
Az Egyesült Államokban egy raklap technikai részlet derült ki a High Performance család első négyhengeres tagjáról. A legfontosabb újdonság, hogy elsőként ebben a modellben debütál a DDC, vagyis a Dynamic Damping Control. Az elektronikusan állítható futóművel együttműködő fejlesztés lényege, hogy minden pillanatban és villámgyorsan képes az aktuális viszonyokhoz alkalmazkodni: fékezéskor keményíti az első futóművet, kanyarban az aktuális oldalirányú erőhatásokhoz igazítja az első- és a hátsó csillapítást, így mindig a tökéletesnél is tökéletesebb futómű segíti a motorozásunkat.
A DDC négyféle alapbeállítással rendelkezik: a futómű alapbeállításainak (Rain, Sport, Race, Slick) különféle csillapítási digramjai vannak leprogramozva. A finom érzékű pályamotorosok azonban a bal markolat kapcsolóival tovább igazíthatják ezeket a saját igényeik szerint – a rendszer tehát felhasználó-szinten programozható. Remélem, gyorsan vissza lehet majd térni a gyári beállításhoz, amikor valaki rájön, hogy elrontotta…
A blokkolásgátlós fékrendszer programján is finomítottak. Az alaphelyzet ugyanaz: Rain, Sport és Race módban integráltan működik a lassítóberendezés, azaz a számítógép dönti el a fékerőelosztás mértékét az első- és a hátsó kerék között; míg Slick üzemben a hátsó fék blokkolásgátlása nem aktív. A német superbike bajnokság után IDM-nek keresztelt új ABS-beállítás ez utóbbi program bekapcsolása után ad több visszajelzést a vezetőnek.
A 200/55-17-es hátsó abroncs kipörgését is finomabb vezérlő felügyeli. A DTC (Dynamic Tranction Control) a bal markolatról finomítható: egy 15 fokozatú skálán állíthatjuk be, milyen mértékben engedje elforogni a hátsó kereket. A -7-től 7-ig szabályozható beállítás 0-ás fokozata felel meg a “mezei” S1000RR Slick módjának. Az alumínium kerekek is újak, így 2,3 kilogramm rugózatlan tömeget sikerült megspórolni a mérnököknek. A kipufogórendszer átalakításával ennek a duplája marad bajorföldön, ráadásul a 6’000 és 9’750 fordulat között jobb lett a nyomatékgörbe. Ja: a HP4 nem játszik a leadott teljesítménnyel: minden üzemmódban a maximumot nyújtja.
A számos technikai innováció megkívánta az áttervezett műszerfal-egységet is, hogy minden szükséges adat és beállítás lehívható legyen rajta, illetve használni lehessen az új menüket. Akinek pedig a HP4 sem lenne elég, az mindjárt megveheti Competition Package-et, vagyis a Versenycsomagot – további karbon elemek, állítható lábtartók és kezelőszervek, no meg kék versenyfelnik teszik megkülönböztethetővé a HP4-től.
Cimkék:
A képekre pillantva tuti hogy senki nem ismeri fel, miből épült ez a szerkezet. Pedig van hab is a tortán: éppen eladó!
Elolvasom »Jó látni, hogy vannak cégek, akik a szemet és lelket gyönyörködtető megjelenést a mindennapi használhatósággal igyekeznek ötvözni.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »