Néhányan azt várták, hogy a bajor gyár bepakolja a két nagyvasba a soros hathengeres erőforrást – hiszen a K1600GT megjelenésével a K1300GT eltűnt a kínálatból. A marketing-osztály azonban úgy látszik, feleslegesnek ítéli ezt a fejlesztést – legalábbis egyenlőre.
A két motor 2013-as modellévű kivitele tehát minimális változásokkal már idén augusztustól megjelenik a kereskedésekben. A legjelentősebb újdonság a blokkolásgátló szériafelszereléssé válása, valamint néhány új szín megjelenése. A K1300S “sapphire black metallic/dark graphite metallic” színkombinációban, meztelen testvére pedig “racing red/sapphire black metallic”, valamint “sapphire black metallic/black satin gloss” összeállításban lesz rendelhető. A korábbi sport-kerekek szintén felár nélkül érhetők majd el.
Egy “Dinamikus csomag” formájában a legfontosabb felszerelések (markolatfűtés, fedélzeti számítógép, LED-es irányjelzők, sport szélvédő, elektronikus futóműállítás) egyben lesznek megrendelhetők a K1300R-hez. Az erőforrás nem változik: az 1’293 köbcentiméteres 175 lóereje és 140 newtonmétere alighanem továbbra sem fog sok kívánnivalót hagyni maga után. Szintén változatlanul hagyták a mérnökök a 2013-as modellévre a duolever első- és paralever hátsó felfüggesztést, illetve a feláras menetvezérlő elektronikát (ezek szerint tehát marad az ASC, nem kapják meg a motorok az ezerhatosok fejlettebb DTC rendszerét).
Egy biztos: a két fekete színben mind a két modell nagyon agresszív állatként néz ki! Aki pedig az ezerhatos nakedre pályázik, az még egy évet biztosan türelemmel kell hogy várjon.
Cimkék:
Sokan nem szeretnének megválni hűséges négylábú társuktól arra az időre sem, ameddig kedvenc hobbijuknak, a motorozásnak hódolnak. Íme néhány értelmes és tragikus megoldás, képi formában.
Elolvasom »A dragversenyzők egyik rémálma, amikor a gyorsulás végén azt tapasztalják, hogy nem fog a fék. Mit lehet ilyenkor tenni, ha éppen 300 a tempó?
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »