A közelmúltban számoltunk be róla, hogy az eredetileg belpiacos japán vasként bemutatott CRF250L dual-sportgép hozzánk, a Vén Kontinensre is megérkezik. Akkor azonban a gyár semmilyen pontos adatot nem szivárogtatott ki. Ezt a felháborító elmaradást most (legalább részben) pótolták.
A kis masina a hetvenes években az XL250S által elindított irányvonalat hivatott a legmodernebb műszaki tartalom segítségével továbbvinni: ugyanúgy meg kell felelnie a mindennapi városi ingázásokhoz, mint egy könnyed hétvégi terepkiránduláshoz. Az ovális keresztmetszetű acélcső-váz kellő merevséggel rendelkezik a gyors kanyargáshoz és a legrosszabb talajokon való nyargalászáshoz is. Persze semmit nem érne megfelelő futómű nélkül: elöl 43 milliméter belsőcső-átmérőjű fordított Showa teleszkópok (a rugóutat még mindig nem kötötték az orrunkra, csak annyit, hogy “hosszú”), hátul állítható előfeszítésű Pro-link központu rugóstag hivatott biztosítani az úttartást.
A 249 köbcentiméteres, egyhengeres DOHC erőforrás rövid löketű (76×55 mm), így a várt 22 lóerőnél lényegesen erősebb lett: 25-26 paciból áll a ménes. A gyár külön hangsúlyozza a magas fordulaton mutatott élénkséget és dinamikát, amelyet a blokk a vezető legnagyobb örömére szolgáltatni tud. (A teljesítmény még mindig nem hivatalos gyári adat, hanem kiszivárogtatások alapján valószínűsített információ.)
A gép menetkész tömege 144 kilogramm. A megállításáról elöl 256 milliméteres tárcsafék gondoskodik kétdugattyús féknyereggel, hátul pedig 220-as tárcsa egy fékdugóval. A kerékméretek (természetesen és hála istennek) elöl 21-es, hátul 18-as ráfokból állnak, így a gumiabroncsok lehető legszélesebb tárházából válogathatnak a majdani tulajdonosok.
Említésre érdemes még a 7,7 literes üzemanyag-tartály, a gyártó szerint nagyon kellemes állva-motorozást biztosító, magas ívelésű kormány, valamint a remek manőverezhetőséget garantáló 45 fokos kormányelfordulási szög. Valóban érdekes gépnek ígérkezik, alig várjuk hogy megérkezzen Magyarországra és kipróbálhassuk! Addig is további kedvcsinálónak zárásként jöjjön egy gyári videó.
Cimkék:
A motorozás hőskorából származik, idősebb, mint sokunk nagyszülei. Az 1903-as Indian a legrégebbi, helyreállítatlan állapotban létező amerikai motorkerékpár hamarosan kalapács alá kerül.
Elolvasom »Újabban se szeri se száma a BMW etalonja köré (mögé?) felsorakozó óriás túraenduróknak. Az évek óta piacon lévő KTM Adventure hamarosan megérdemelt modellfrissítés elé néz.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »