George M. Hendee bicikliversenyző 1892-ben fejezte be sportkarrierjét, ekkor fogott drótszamarak gyártásába. Sajnos a Hendee & Nelson Manufacturing Company néhány éven belül tönkrement, de Hendee nem adta fel. Saját vagyonából felvásárolta a cég készleteit valamint gyártóeszközeit, és 1898-ban újrakezdte a gyártást az „American Indian” márkanév alatt, ami hamarosan lerövidült: az „Indian” maradt a köztudatban. Hendee 1900-ban társult Carl Oscar Hedströmmel, a rákövetkező évben pedig nekifogtak egy motor megtervezésének. Még abban az évben elkészült két prototípus példány, a következőben pedig a piacérett modellt is bemutatták a nagyközönségnek. Ezek voltak az első amerikai motorkerékpárok.
Sajnos az 1902-ben készült példányok nagy részét szétszerelték, az alkatrészeket pedig felhasználták a következő évben gyártott 1,75 lóerős gépek gyártásához. Ez a példány a fellelhető információk alapján a legrégebbi, restauráció előtti állapotban lévő amerikai motorkerékpár. Miután harminc évig egy fogorvos rendelőjének falán lógott, egy garázsba került, most pedig néhány Első- és Második Világháború közötti Indiannal, Harley-Davidsonnal, illetve 1940-ből származó autóval együtt kalapács alá kerül a Wolfe Auctions-nél. Szakértők szerint a masina értéke körülbelül 70’000 dollár lehet – ezzel biztosan nem kerül be a legdrágább veterán motorok közé, de kora miatt még így is egy igazi ritkaság.
Cimkék:
Pont került az évtized motoros üzletére, a pletykáknak megfelelően elkelt a Ducati. Vajon mi lesz ebből?
Elolvasom »Megy a szokásos szivárogtatás: a motort először Tokyoban mutatták be, aztán kaptunk róla néhány fotót. Most újabb részleteket tudhatunk meg a CRF250L-ről.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »