Közismert dolog, hogy Japánban a legtöbb motor legfeljebb 400 köbcentiméteres, a nagyobb, főként exportra termelt masinák vezetéséhez superlicense szükséges, amelynek megugrása cseppet sem egyszerű feladat. A jogosítvány megszerzésének költségei mellett a nagyobb hengerűrtartalmú vasak fenntartása (biztosítás és adó) is alaposan megterheli a pénztárcát, a legtöbb motorosnak, különösen a fiataloknak ez meghaladja a lehetőségeit.
Persze a feltűnési viszketegség ugyanúgy megtalálható a szigetország motorosaiban is, mint a világ bármely pontján. Ami Európában a sportkipufogó és a felnicsík, az Japánban egy komoly motorépítési stílusirányzat: egész közösségek alakultak az egyedi, európai szemnek gyakran agyzsibbasztó megjelenésű motorok köré. Az anyonpimpelt kismotorok, robogók mellett sok masina formaterve a japán sci-fi témájú mangákból merít. Ez a zecOO nevezetű robogó egyik gyökere, a szokatlan, talán kissé túlságosan is futurisztikus megjelenés.
A masina családfájának másik, európai agy számára talán könnyebben befogadható része a technika, bár ez sem kevésbé futurisztikus. A zecOO ugyanis elektromos meghajtással rendelkezik, egy 28 lóerős, 64 newtonméteres forgatónyomatékot előállító elektromotor hajtja a paripát. Az szokásos technikai információk talán nem is érdekesek, hiszen ez nem egy tömegmotor, a Znug Design alkotása jóval inkább egy egyedi kiállítási tárgy. Mindenesetre annak nem utolsó darab, hiszen az egyedi szerkezet számos, tömeggyártásban készülő motoron alkalmazott technikát ötvöz. A lowrider jellegű gép egy egyedi vázra épül, amely a lengőkaros első felfüggesztés és az agykormányzás mellett helyt ad az energiát biztosító akkumulátoroknak is.
Az elektromos hajtásról, a masina használhatóságáról no meg a formatervről sokat lehetne vitázni, azonban az biztos, hogy a zecOO a BMW eScootere mellett kézzelfogható tanúbizonysága annak, hogy egy elektromos hajtású motor is lehet izgalmas.
Cimkék:
A hétvégén kezdődik az endurance világbajnokság: az első forduló a legendás francia verseny, a Bol D’Or. McGuinnessék idén másodszor futnak neki a bajnokságnak.
Elolvasom »A rekordok életünk részét képezik, hiszen kiemelkedni a tömegből jó dolog. Néha azonban pont a tömeg a rekord méretű.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »