A Honda legendás versenyzőiből „verbuvált” csapat, a Honda TT Legends tavaly indult először az endurance világbajnokságon. A tavalyi sorozatot ismét a Suzuki nyerte, McGuinness csapata „csak” az ötödik helyet szerezte meg, azonban „kezdőktől” még ez is szép eredmény. A csapat idén új felállásban indul, John McGuinness és Donald Cameron mellett Simon Andrews és Gary Johnson a csapat két újonca.
A tavalyi tapasztalatszerzés után az idei cél a dobogóra kerülés, ahogy azt Neil Tuxworth, a csapat vezetője is mondta: „Most már van reményünk, hála a tavalyi fejlesztéseknek, és a sikeres előszezoni tesztjeinknek. A tavalyi verseny után már a sokkal több adat áll a rendelkezésünkre erről a pályáról, így a szezont sokkal jobb helyzetben kezdhetjük. A hátsó felfüggesztés jobb, az ABS-t, mely tavaly újdonság volt számunkra, már megfelelő szintre fejlesztették a mérnökök. Mindent összevetve és az új versenyzőket figyelembe véve abban reménykedünk, hogy minden versenyen a dobogós helyezésért harcolhatunk.”
John McGuinness: „Most már sokkal magabiztosabb vagyok mint tavaly. Kétségtelen, hogy még feszültnek érzem magam, mivel nem vagyok tapasztalt endurance versenyző, de most legalább tudom, mire számítsak, mik a nehézségek. A Bol D’Or a szezon egyik legnehezebb, legkeményebb versenye. Ettől eltekintve sokat haladtunk a motor beállításával, és magával a csapattal: a tavalyi tapasztalatokra építve szeretnénk fejlődni és a pódiumért harcolni.”
Cameron Donald: „Bár már tavaly is voltam, de nem versenyeztem, csak tartalékként néztem a versenyt a pálya széléről. Nagyon izgalmas visszatérni, esélyt kapni a versenyzésre és összemérni magamat másokkal: ez egy legendás verseny, már alig várom, hogy részt vehessek rajta. A néhány héttel ezelőtt elvégzett tesztek sikeresek voltak, jó volt a motorral menni, és a köridők is jók lettek. Most már csak leszegett fejjel kell menni előre, és reménykedni, hogy be tudjuk dolgozni magunkat az első háromba.”
Gary Johnson: „Izgatott és ideges vagyok a verseny miatt. Még soha nem indultam endurance versenyen, ráadásul ezen a pályán a tesztek során mentem először. Mindig bonyolult valami olyasmit csinálni, amit még nem próbált az ember – kétségtelen, hogy kemény lesz, de már várom a versenyt. Úgy gondolom, hogy a gyakorlás és az időmérő segítenek, hogy kevésbé legyek ideges és sokkal felkészültebb legyek a versenyre.”
Simon Andrews: „A lábam miatt gyógytornával töltött tél és a két héttel ezelőtti tesztek után készen állok mozgásba lendülni. Már alig várom, hogy lássam, hogy állunk a többi élmenőhöz képest. Korábban már részt vettem egy nyolcórás versenyen, de ez az első huszonnégy órásom. Biztos vagyok benne, hogy kemény lesz, de egy nagyszerű csapat áll mögöttem, és úgy gondolom van esélyünk a jó eredményre.”
Cimkék:
A közbeszédben a dubajozás kifejezés cseppet sem hízelgő, de nekünk még erről a fülledt szóról is a motorozás jut eszünkbe.
Elolvasom »A zecOO furcsa keveréke a funkcionalitásnak, az újszerű technikának és az európai szem számára szokatlan japán motorépítési trendeknek.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »