A szaksajtónak nemrég bemutatott Ducati 1199 Panigale napjaink egyik legérdekesebb motorja. Kimondva vagy kimondatlanul: a superbike szabályok változásai a Ducati lépéshátrányát enyhítették az elmúlt években. A kéthengeresek kisebb literteljesítményét kompenzálandó a szervezők a FIM-mel karöltve engedélyezték a maximális hengerűrtartalom növelését az ilyen masinák számára. 2007-ben először 1100, majd 2009-ben 1200 köbcentiméterre nőtt a felső határ, a Ducati akkori modelljei, a 1098 és a 1198 az új lehetőségeknek megfelelően készültek. A 2010-es szezon közepére azonban ez sem volt elég, az olasz masinák látványos erőhátrányba kerültek az egyre nagyobb teljesítményű négyhengeresekkel szemben. A helyzet odáig fajult, hogy a Ducati hosszú idő után először nem indított gyári csapatot a superbike világbajnokságban a 2011-es évben. Mondhatnánk, hogy a sors iróniája, miszerint Checa Ducatival nyerte meg a tavalyi bajnokságot, azonban a szériához közel állók arról beszélnek, hogy az Althea legalább akkora támogatást élvez, mint az egykori gyári csapat.
Persze nem csak a távozás volt az olaszok egyetlen válasza a kialakult szituációra. Az egzotikus sportmotorjairól elhíresült gyártó hátrányát ledolgozandó egy radikálisan rövid löketű erőforrással szerelt masina megalkotását erősítette meg elköszönő levelében. Jó egy évvel a bejelentés után a Ducati az EICMA-n bemutatta a 1199 Panigalét, amely számos technikai megoldásával messze megelőzi a konkurenciát, bár az még kérdéses, hogy a papíron és a videókon jól mutató masina beváltja-e a hozzá fűzött reményeket. Az olaszok mindenesetre nem bíznak semmit a véletlenre: a Panigale idén még nem indul a világbajnokság felső kategóriájában, csak az alsóháznak tekinthető superstock géposztályban. A Philip Islanden lezajlott tesztelésen ugyan már ott volt az első 1199, de az első hivatalos versenyre várnunk kell. Időközben viszont napvilágra kerültek az RS változat a képei.
A napokban érkeztek meg az olasz telivér első példányai a ködös Albionba. A versenyistállók számára készített RS változat gyári ára mintegy 27,5 millió forint, de a motorok még közel sem tekinthetők késznek. Tim Maccabee, a Ducati brit képviseletének igazgatója adta át a gépeket John Hackettnek, a JHP Racing tulajdonosának: a tuningcég a papíron 195 lóerős motorokat fogja finomhangolni. A gépekkel a Jentin Doodson Motorsport indul majd a superbike világbajnokság előszobájának is tekintett BSB bajnokságban.
Cimkék:
A Ducatisok régi vágya újra látni Troy Bayliss versenyezni. Lehet, hogy ez az álom valóra válik?
Elolvasom »Már megint a franciák... Újabb közlekedésbiztonsági jogszabály született a nyugat-európai országban, amelynek hatása megint csak kétséges.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »