A hazai piac tavalyi évéről már beszámoltunk. Franciaország annyiban mindenképpen jelentősen eltér tőlünk, hogy egészen más darabszámokról beszélhetünk. Maga a motorkerékpár a mindennapi közlekedés sokkal elfogadottabb eszköze, mint jelenleg hazánkban. Ezzel együtt az eladási darabszámok sajnos ott is igen jelentős visszaesést mutatnak: a tendencia egyelőre változatlanul lefelé tart. 2007-ben voltak a csúcson, a tavalyi eladások pedig hajszál híján kiérdemelték az “évezred eddigi legrosszbb éve” cseppet sem büszke címét.
A gyártókat tekintve azt látjuk, hogy a japánok közül egyedül a Honda tudta növelni eladásait (+1,9%), a többiek mind visszaestek: a Kawasaki (-5,1%), a Suzuki (-12%) és a Yamaha (-11,4%) egyaránt rontottak értékesítési darabszámukon. Jobb eredményekkel büszkélkedhetnek az európai konstruktőrök: a KTM (+44,6%), a Moto Guzzi (+72%), a BMW (+15,4%), a Triumph (+12,4%) és a Ducati (+10,3%) mind gyarapodni tudtak. Szintén nincs mit szégyenkezni a Harley-Davidsonnak sem, hiszen ők is több motort adtak el, mint 2010-ben (+20%). Érdékesség még, hogy az 1’000+ köbcentiméteres kategória is növekedni tudott (+5,6%).
A legjobban értékesített típusok pedig a következőképpen alakultak:
Helyezés
|
Modell
|
Darabszám
|
1
|
Yamaha 125 Xmax
|
8’033
|
2
|
Honda PCX 125
|
5’486
|
3
|
Kawasaki Z750
|
4’654
|
4
|
Yamaha XJ600
|
3’982
|
5
|
Honda CB600F
|
3’660
|
6
|
Kawasaki ER-6
|
3’556
|
7
|
Yamaha 500 Tmax
|
3’555
|
8
|
Yamaha FZ8
|
3’336
|
9
|
Piaggio X Evo 125
|
3’216
|
10
|
Suzuki 125 Burgman
|
3’080
|
Az első tíz legjobban eladott motor között tehát látunk négy darab 125-ös típust, valamint öt közepes lökettérfogatú mindennapi motort (jellemzően naked bike-okat). Azt gondolom, ilyennek kell lenni egy normális piacnak – még akkor is, ha jelenleg sajnos lejtmenetben van.
Cimkék:
Vannak telek, amikor egész jól lehet motorozni. Ez a mostani, legalábbis a második fele sajnos nem ilyen.
Elolvasom »Két új Harley-Davidson modellt leplezett le ma délelőtt az importőr. Szerkezetileg egyik sem forradalmi vas, szépségre azonban igencsak. Egy Harleynál pedig az nagyon fontos!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »