Az elektromos motorok versenye, a TTX GP alig néhány éve indult hódító útjára. Napjainkra teljesítményben már alig maradnak el ezek a gépek benzines testvéreiktől, sőt akár jobbak is lehetnek náluk. A történet hasonlóan zajlik ahhoz, amikor bő száz éve a robbanómotorok kezdtek elterjedni: egyre több ország és gyártó vág bele a versenyzésbe, hogy azon keresztül nevet szerezve vethesse meg lábát a piacokon széria gyártmányaival. Az elektromos versenygépek főleg a tengerentúlról érkeztek az első versenyekre, mostanra azonban már csaknem valamennyi európai ország képviselteti magát a viadalokon.
A francia HKER társaság a 2012-es versenyekre készül még fejlesztési fázisban levő, Luciole nevű masinájával. Ebben a ránézésre is versenyre tervezett gépben egy kefe nélküli villanymotor gondoskodik a hajtásról. A legnagyobb teljesítmény mindössze 25 kilowatt, a gép 145 kilós versenytömeggel rendelkezik (kenő- és üzemanyag ugye nem kell neki), a hatsebességes váltó legmagasabb fokozatában végsebessége 140 kilométer/óra. Persze a lényeg úgyis a nyomaték, amely olyan emlékezetessé tette számomra például a Vectrix VX1 tesztelését is. Ezek a számok egyelőre kevesek a legjobb riválisok legyőzéséhez, de a sorozatba történő belépéshez és a második vonalban való éles teszteléshez elegendőek.
Mivel a jövő évi világbajnokságon már spanyol, olasz, francia, német és skandináv versenygépek is lesznek, minden bizonnyal igen érdekes futamokat láthatunk majd.
Cimkék:
Küzdelmes, de azért sok szempontból szép éven vagyunk túl. Engedjétek meg, hogy az ünnepi hangulatban kicsit visszaemlékezzünk 2011-re is!
Elolvasom »A Franciaországból hamarosan útjára induló elektromos hajtású kétkerekű több technikai érdekessége mellett már nevében is igen takarékos jármű: úgy hívják hogy ek'O.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »