Első blikkre talán csak az új színek tűnnek fel. A masinát alaposabban szemügyre véve sem találunk lényegi különbségeket, mindössze az oldalidomok mutatnak jelentősebb eltérést. Ha kicsit szőrösszívűen nézzük a modellfrissítést, azt is mondhatnánk, alapvetően semmi nem változott. Nos, ez az „alapvetően semmi” a BMW olvasatában 18 oldalnyi (angolul, magyarul) részletben merül ki. Nagy vonalakban a motor tényleg csak az előd apró módosításokkal létrehozott második nagy sorozatának tekinthető, azonban a sok kicsi sokra megy.
A bajor sportmotor ráncfelvarrása apró, de fontos részletekből áll össze, amelyek nyilván az elmúlt években szerzett tapasztalatokon, a masinát használó versenyzők, tesztelők visszajelzésein alapulnak. Alapvető cél a vezethetőség javítása volt, ennek érdekében a vázat, a felfüggesztést és a motorvezérlést alakították át a mérnökök. A villaszög 0,1 fokkal (66,1°), az utánfutás 2,6 milliméterrel (98,5 mm) nőtt, míg a tengelytávolság 9,3 milliméterrel (1422,7 mm) csökkent. A villahidak szélessége (a teleszkópok távolsága) 2,5 milliméterrel (29,5 mm) keskenyebb, az első rugózó elemek pedig 5 milliméterrel mélyebbre kerültek. A hátsó oldalon a változást a lengőkar forgáspontjának 4 milliméterrel magasabbra tolása jelenti. A rugózó elemek teljes belső szerkezete megváltozott, a nagyobb tartályokkal és a tíz fokozatban állítható átfolyási sebességgel a csillapítás is kifinomultabb lett.
A módosított villanyak is szerepet játszott abban, hogy a légbeömlő mérete 20 százalékkal nagyobb lehet. A beáramló nagyobb mennyiségű levegő ellenére nem nőtt a teljesítmény – legalábbis a csúcsérték nem. A teljesítmény-leadás azonban megváltozott, sokkal lineárisabb lett: az 5000-7500-as tartományban a nyomaték növelésével (amely 9000-es fordulatig folyamatosan emelkedik) egy lényegesen könnyebben felpörgő, jobban reagáló erőforrás lett az eredmény. Az új masinán a pillangószelepeket kétféle módon vezérli az elektronika, szemben a régi változat négy programjával. A kiválasztható vezetési módokból az eső egy szelídebb, lassabban nyitó térképet kapott, a másik három pedig ugyanazt az agresszívebbet. S bár az elektronikus gáz csak kétféle módban működik, az eredeti, kétféle teljesítménygörbe helyett hármat programoztak be a masina agyába. Eredetileg az esőmód egy csökkentett kurzus volt, a többi háromban pedig a gép nyersebb teljesítmény-leadást produkált. Most az eső és a sport módok kaptak saját, konszolidáltabb vezérlést, míg a race és a slick módokban a masina a lehető legharapósabban működik. A névleges csúcsteljesítmény eső módban 152-ről 163 lóerőre nőtt, de az abszolút csúcs 193 lovas limitje változatlan. Mégis, a megváltoztatott vezérlés és az egy foggal nagyobb hátsó lánckerék agilisebb gyorsításokban csúcsosodik ki.
A bajorok változtattak a műszeregységen is a jobb leolvashatóságot szem előtt tartva, valamint egy új, javuló köridőre figyelmeztető visszajelzőt is beépítettek, amely a kurzuson mért legjobb időhöz 100 méteres távolságokon mérve hasonlítja az aktuális eredményt. Bekerült egy sebességtúllépésre figyelmeztető jelzés is (nyilván nem a versenypálya-használatra). A számos egyéb apró technikai változtatás, az idomok és a hátsó szekció látványos átalakítása mellett van még egy igazán furcsa elem is a modellfrissítésben. Tessék megkapaszkodni – igazi bajor motorhoz méltó módon markolatfűtés is rendelhető a BMW sportmotorjára.
Cimkék:
Avagy a kaland az, amikor nem megfelelő felszereléssel mész a leglehetetlenebb helyeken.
Elolvasom »Iszonyatos baleset történt a motoGP maláj futamának legelején. Marco Simoncelli elesett egy kanyarban, a mögötte jövők pedig már nem tudták elkerülni.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »