A belépőmodelleknek mindig is hányatatott sorsuk van. Egy nagynevű gyártó legkisebb modelljével szemben támasztott követelmények talán még komolyabbak, mint amivel a nagyobb típusok szembesülnek. Egyrészt fel kell mutatni valamit a márka imidzséből, hozni kell a megszokott minőséget, ugyanakkor viszonylag olcsónak, költséghatékonynak is kell lenniük. No meg persze önmagukban jó motornak és kategóriájukban is meghatározónak! Bonyolult problémarendszer, lássuk be.
A BMW ezekkel a ellentmondó követelményekkel a tavaly revitalizált G650GS-en keresztül szembesült. A sors furcsa iróniája, hogy Mackó éppen csak tesztelhette a 2011-es modellt, máris itt egy újabb változat, a Sertão. Ugyan az egyhengeres 650-es blokkal számos, többé-kevésbé sikeres alváltozat is készült régebben, de mégiscsak a „nagy GS” kapcsán emlékszünk „utcai” illetve „terepre szánt” változatokra. Nyilván marketinges szempontból nem szerencsés a márka egyik büszkeségének nevét a legkisebb típus egy új variációján is alkalmazni, főleg úgy, hogy nincs akkora különbség a két változat között, mint ami az R1200 GS és GS Advanture modellek esetében. Akárhogy is, a Brazília távoli területeiről elnevezett masina egy valóban ígéretes alváltozat, ami sokak figyelmére megalapozottan érdemes.
A lényegi különbségek:
– megnövelt rugóutak
– 21-es első kerék
– drótküllős, könnyűfém abroncsú kerekek
– alumínium blokkvédő
– hosszabb első sárvédő
– kézvédők
– magasabb plexi
– opcionális, kikapcsolható ABS.
Mint látható, a különbségek listája viszonylag szerény, ám annál fontosabb elemeket tartalmaz, még akkor is, ha nem is vesszük figyelembe a kék-fehér márkától szokásos töménytelen számú kiegészítő felszerelést. Nyilván ez a masina is kissé túlsúlyos egy kompromisszummentes, kiadós sárdagasztáshoz, azonban a gépsárkány ezen formájában igazán „életszagú”, a klasszikus értelemben vett endurózást felelevenítő konstrukció benyomását kelti. Meg hát ugye bajor, meg hát ugye „GS”… Az értékesítéssel kapcsolatos információk, a motor ára, illetve a forgalmazás kezdete egyelőre nem ismert, de nyilván ezek a részletek is hamarosan kiderülnek.
Cimkék:
Ma kezdődik a Pharaon’s Rally, a Yamaha olasz importőrének támogatásával pedig egy Super Teneré valódi terepversenyre indul!
Elolvasom »A hagyományosan minden hónap első szombatján megrendezett Citadella alkalmával indult útjára a Motoros Kvíz nyereményjátéka.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »