Teljesen felesleges azon vitázni, hogy van-e értelme ennek a kategóriának, vagy hogy mire jó. Ezek a motorok olyanok, mint a Mount Everest, „ott vannak”. A 90-es évek elején a Kawasaki ZZR1100 sokak számára maga volt a csúcsmotor: gyönyörű megjelenés, óriási teljesítmény. A zöldek azonban nem jeleskedtek a masina korszerűsítésében. Volt ugyan egy 1200-as változat, azonban kétségtelen, hogy a megamotorok koronázatlan királya a Suzuki Hayabusa lett hosszú időn keresztül. Az 1999 óta tartó egyeduralom azonban 2006-ban véget ért, színre lépett a Kawasaki ZZR1400. Sokak szerint a trónért folytatott küzdelem nem dőlt el még a Hayabusa 2008-as modellfrissítése után sem. A hypersportok küzdelme azonban jövőre újabb forduló elé néz.
Még a nyáron érkeztek a hírek, miszerint a Kawasaki megújítja a csúcsmodelljét, bár akkor részletek nem álltak rendelkezésre. A világot átszelő internetnek hála azonban ma már okosabbak vagyunk. Október 10-én mutatják be a zöldek a legerősebb Ninját, a kiadott figyelemfelkeltő videók mellett pedig a japán Young Machine magazin jóvoltából néhány részletre már most fény derült. A jelenlegi 1352 köbcentiméteres hengerűrtartalom 1429-re növekszik, a kétszáz lóerős teljesítmény pedig borítékolható. A biztonságot szolgálja a beépített ABS, a kipörgés-gátló, az elektronikai csomagot pedig a kiválasztható alternatív gyújtástérképek teszik teljessé. Szót érdemel az is, hogy a Kawasaki felhagyott a csúcsragadozó márkán belül is egyedi formatervének további alkalmazásával, az új gép a ZX-10 megjelenését örökölte, bár hasi tájékon kicsit „felszedett” magára. A hivatalos bemutatóig már csak egy hónap van hátra, így a konkrét műszaki jellemzőkkel hamarosan megismerkedhetünk. Remélem, a Kawasaki hazai üzleti átalakulásával hamarosan testközelből is megismerhetem a motort…
Cimkék:
Gyönyörű, sikeres, és irgalmatlanul gyors. Leslie Porterfield megdöntötte az 1000-es gyári motorok sebességi rekordját.
Elolvasom »Ha minden igaz, megújul a Triumph középkategóriás sportmotorja, a Daytona 675. Szebb biztosan nem lesz.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »