Tegnap este bejárták a világhálót a korábban beígért Suzuki V-Strom első fotói és néhány adat. Elgondolkoztató, hogy vajon valaki hibázott, vagy tudatos kiszivárogtatásról van szó. A korábbi stilizált képek, elcsúsztatott ízelítők, az azokkal párhuzamosan napvilágot látott találgatások után a valóság (ha hihetünk a Suzuki Global oldalának), kissé kiábrándító. A motor fundamentálisan változatlannak tűnik. Az egyetlen lényegi eltérésnek a kompresszió csökkenését nevezhetjük. Persze kérdés, hogy a jelenlegi 11,5 helyett feltüntetett 11,2 helyes adat-e vagy csak elírás. Ugyan korábban elhangzottak olyan vélemények is, ami szerint a masina megkaphatja a Gladius módosított szelepvezérlését, azonban az a motor is 11,5-es kompresszióval dolgozik. A változás oka lehet egy vastagabb tömítés is, bár ez nem túl valószínű. Sokkal inkább a hamarosan életbe lépő Euro 4-es normák indokolta hengerfej átalakításra, és kapcsolodó keverékképzés igazításra tudok gondolni. Az erőforrás teljesítményéről egy szó sem esik, ez igazolni látszik a feltevést (lehet, hogy gyengébb lesz?).
A látványos átalakított műanyag elemeken túl néhány apróbb változást is felfedezhetünk az adatok között. Jelentéktelenül, de csökkent a teljes szélesség, nőtt az ülésmagasság (835 mm) és a teljes magasság is (1405 mm). Ez utóbbi két adat a váz és/vagy a futómű átalakítására utal, bár ezt nem sikerült egyértelműen kihámozni a jellemzők listájából, és a kis méretű képekből sem vonható le érdemi következtetés. Információink szerint a motor hivatalos sajtóbemutatójára június 27-én kerül sor a szomszédos Horvátországban. Akkor talán több információt is megtudhatunk a „megújult” masináról.
Cimkék:
Gyönyörű, az emberi érzelmekre ható kampányvideót készített egy angliai közlekedésbiztonsági szervezet. Maradj életben, hogy hős lehess!
Elolvasom »Az eredmények nem jönnek, a rajongók és a szponzorok elégedetlenek. A Ducati radikális lépésre szánta el magát.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »