A motoros világban a pletykák furcsán működnek, a legtöbb ilyen információ bár bulvárosan hat, de nagyrészt igaznak bizonyulnak. Alig néhány napja számoltunk be a Suzuki V-Strom megújulásáról szóló szóbeszédről, és a hivatalos oldalakon látható ízelítő alapján kijelenthető: a hír igaz. A Triumph Tiger kampánya óta kissé kritikus szemmel tekintek az ilyen hírverésekre – az elnyújtott előzetesek nagyon könnyen unalmassá tudnak válni. A teljesség kedvéért persze hozzá kell tennünk, a Triumphnak bejött az előzetes marketing, a Tiger 800 saját hazájában az évtized piacilag legsikeresebb modellje, az év első négy hónapjában több mint 800 darabot értékesítettek az angolok. Pontosan ez a modell, a Tiger 800, az általa jelentett trend, valamint a hivatalos oldalak több alapot is szolgáltatnak a találgatásra.
Először is kijelenthető, hogy az új motor egy világpremier keretében kerül bemutatásra, a nagyobb európai országok mellett az egyesült államokbeli hivatalos oldalon is látható a modell teasere. Az egységes kedvcsináló szerint a Suzuki komolyan veszi a masina kalandmotor besorolását, elképzelhető, hogy az új modell terepképesebb lesz elődjénél. A közvetlen konkurenciát jelentő masinák számbavételével (BMW F800GS, Triumph Tiger 800, Honda Transalp) a találgatások átterjedtek az új gép hengerűrtartalmára. Ha csak az aszfaltra gyártott gépeket nézzük, manapság a középkategóriás motorok 750-800 köbcentiméteresek, de az endúrók is a 7-800-as térfogattartományba esnek. Ugyan Európában már évek óta nem kapható az 1000-es változat (az Euro 3-as normák miatt nem forgalmazták tovább öreg kontinensünkön), de mindenféleképpen racionálisnak nevezhető egyetlen, megfelelően méretezett modell gyártása, amelyet a világ számos országában tudnak értékesíteni. A stilizált rajzok alapján egyelőre sok minden nem mondható el a gépről, bár a vázat és a fejidomot bemutató képek árulkodók…
Akárhogy is, a hivatalos oldalakon megjelentek szerint június 11-én több információval fogunk rendelkezni.
Cimkék:
Feltehetjük a kérdést, hogy az összehajtogatható sisak bolondság vagy jó ötlet-e? Akárhogy is, hamarosan akár díjat is nyerhet az innováció.
Elolvasom »Travis Pastranát nem kell különösebben bemutatni. A legőrültebb motoros Nitro Circus című műsorában újabb látványos mutatványokat élvezhetett a közönség – valamint Pastrana leánykérését.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »