A hatvanas évek vége óta a motorsport történetében egyre nagyobb szerepet kaptak az azt pénzelő szponzorok. Az egyre színesebb, tarkább motorok között aztán mind gyakrabban tűntek fel kiegyensúlyozott, egységes képet mutató fényezésű vasak, kialakult a főszponzori státusz. A dohányipari gyártók törvényi kitiltásával mára a régiek közül kevesen maradtak. A Castrol idei visszatérése a World Superbike bajnokságba örömteli, azonban az egyik fő rivális immáron 40 éve folyamatosan jelen van a motorversenyzés csúcsát jelentő GP versenyek világában. A spanyol Repsol 1971-ben kezdte hivatalosan szponzorálni a motorversenyzést, az elmúlt negyven évben 25 olyan GP bajnokot avattak, akinek a motorján ott volt a cég logója. Talán a legsikeresebb időszak a 80-as évek vége volt, amikor 2 szezonban 5 bajnoki címet szereztek, de kétségkívül figyelemre méltó a 90-es évek második fele és a 2000-es évek első néhány éve, amikor is a királykategóriában a Repsol Hondák nyergében ülők nyerték az adott évi bajnokságot. A spanyolok és a Honda 1995-ben színre lépő házassága már csak azért is említésre érdemes, mert ez a leghosszabb folyamatosan fennálló szponzori támogatás.
A Repsol bajnokainak listáján olyan nevek találhatók, mint Nieto, Doohan és Rossi – korunk motoros legendái. A Honda persze számos replikát is kiadott, ebből az utolsó a sorban Stoner motorjának utánzata, amelyet az ausztrál piacra készítetett az importőr. A Repsol Honda csapata idén múltjához méltóan ismét az élvonalban van, s nem túlzó remény azt várni, hogy a 40 éves évfordulót egy újabb bajnoki címmel koronázza meg az egyik versenyző.
A Repsol GP bajnokai kategóriánként:
50 kcm
1972 Ángel Nieto (Derbi)
80 kcm
1988 Jorge Martínez “Aspar” (Derbi)
125 kcm
1971 Ángel Nieto (Derbi)
1972 Ángel Nieto (Derbi)
1981 Ángel Nieto (Minarelli)
1982 Ángel Nieto (Garelli)
1983 Ángel Nieto (Garelli)
1988 Jorge Martínez “Aspar” (Derbi)
1989 Álex Crivillé (JJ-Cobas)
1999 Emilio Alzamora (Honda RS 125)
2003 Dani Pedrosa (Honda RS 125)
2010 Marc Márquez (Derbi RSA)
250 kcm
1988 Sito Pons (Honda NSR 250)
1989 Sito Pons (Honda NSR 250)
2001 Daijiro Kato (Honda NSR 250)
2005 Dani Pedrosa (Honda RSW 250)
500 kcm
1995 Mick Doohan (Honda NSR 500)
1996 Mick Doohan (Honda NSR 500)
1997 Mick Doohan (Honda NSR 500)
1998 Mick Doohan (Honda NSR 500)
1999 Álex Crivillé (Honda NSR 500)
2001 Valentino Rossi (Honda NSR 500)
MotoGP
2002 Valentino Rossi (Honda RC211V)
2003 Valentino Rossi (Honda RC211V)
2006 Nicky Hayden (Honda RC211V)
Cimkék:
Tetszik vagy sem, a BMW az egyik meghatározó márka a motorozás világában. A berlini gyárban elkészült a 2,000,000. kétkerekű.
Elolvasom »Hosszas kampány helyett az MV Agusta már most az arcunkba vágta az F4 RR-t. Megújult belső, változatlan külső, s már májusban megvásárolható.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »