Azt hiszem teljesen felesleges volna újból egy cikket írnom a BMW motorgyártó üzeméről, a nemrégiben kiadott videó-sorozatnál úgysem tudnék többet adni. Ami jó negyven éve 400 alkalmazottal, napi 30 motorkerékpárral és évi 12,000 masinával kezdődött, mára már történelem. A motorozás világát érdemben befolyásoló gyártó tavaly 97,076 kétkerekűt gyártott, manapság a kapacitás eléri a napi 510 kétkerekű legyártását, az alkalmazottak száma 1,900. A Berlinben készülő motorokat a világ 130 országába exportálják, mostanra pedig elkészült a 2,000,000. darab berlini bajor telivér. Az ominózus masina “természetesen” egy R1200GS volt, amely egyedi jelzést kapott. A német cég a gépet persze felajánlotta jótékonysági célra, a látványos ünnepség részeként azt átadták René Gurkának, Berlin Partner GmbH igazgatójának. Az eseményen számos prominens vendég, BMW igazgató, no meg persze Chris Pfeiffer is ott volt, aki F800-asával egy streetfighter bemutató keretében az aszfaltra írta a 2,000,000-os számot.
Cimkék:
Még a tavalyi kölni Intermot kiállításon derült ki, hogy a Husqvarna utcai motorok fejlesztését tervezi. Itt az első kézzel fogható bizonyíték.
Elolvasom »A motorversenyzés egy pénznyelő sport, szponzorok nélkül talán ma már nem működhetne. Az egyik legnagyobb támogató idén negyven éve pénzeli hivatalosan a motorversenyzőket.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »