A kölni bejelentés után persze megindultak a találgatások, de konkrétumokat nem lehetett tudni. Az eredetileg svéd, majd olasz, jelenleg pedig német tulajdonú kis cég mindenesetre újkori történelmének legnagyobb lépésére készül. Az eredetileg agilis terepmotorokat gyártó vállalat a BMW szárnyai alatt egy jövedelmezőbb üzletág felé fordul: utcai motorok gyártásába kezd. A szakági pletykák egy 900 köbcentiméteres erőforrásról, valamint öt új modell megjelenéséről szólnak, a Husqvarna részleteket azonban egyelőre nem árult el.
A múlt hét végén láthattuk először kézzel fogható bizonyítákát ennek a fejlesztésnek. Technikai részleteket egyelőre nem tudunk a pénteken bemutatott erőforrásról, ami csak táptalaj a további találgatásoknak. Egyelőre az újságírók megmaradtak a 900 köbcentiméteres hengerűrtartalomnál, amely a BMW-Rotax együttműködés keretében kifejlesztett F800-as erőforrás hosszabb löketű verziója lehet. A nagyobb hengerűrtartalomhoz mérten egy körülbelül 100 lóerős erőforrásra számíthatunk, amelynek számos elemét áttervezték, hogy azok megfeleljenek a nagyobb teljesítménynek. A kép alapján csak a láncos véghajtás látszik biztosnak.
Magáról a motorról sem látott több információ napvilágot, bár az első bemutatót már az idei nagy motorkiállításra, az EICMA-ra várja a szaksajtó. Egyelőre nem tudni azt sem, hogy valóban a korábban vizionált öt modellre vagy csak egy utcai motorra számíthatunk. A BMW és a Husqvarna közös fejlesztése azonban hamarosan piacérett lehet, s reményeink szerint tovább bővülhet az alternatívák száma.
Cimkék:
Elkészült a 500,000. Triumph kétkerekű. Az angolok valami nagy dobásra készülnek.
Elolvasom »Tetszik vagy sem, a BMW az egyik meghatározó márka a motorozás világában. A berlini gyárban elkészült a 2,000,000. kétkerekű.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »