Egy motor esetében nem az esztétika az első szempont, amit figyelembe vesz az ember, és ebben nagy szerencséje van a megújult Tuonónak. Ugyan a szépség szubjektív dolog, de minden mérnöki munka ellenére a 167.3 lóerős 1000-es V4-es cseppet sem nevezhető „szépnek”. Formavilágában inkább egy ormótlan lámpatesttel felszerelt, idomoktól megszabadított RSV4-et láthatunk, semmint egy következetesen megalkotott csupasz motort. Mint igazi naked rajongó, nem is igazán tudok lelkesedni a masina megjelenéséért, bár azt el kell ismerjem: a sárga fényezés kicsit kompenzálja a fenti problémát.
Mindenesetre a műszaki tartalom nagyon sokat segít a esztétikai gyökerű ellenérzésen átlendülni. Nem is a 167 lóerős teljesítmény az, ami megragadja az ember képzeletét, hiszen ez messze több, mint amit közúton, szerpentineken az ember ki tud használni (a közlekedési szabályokra fittyet hányva). Jóval inkább arról van szó, hogy a Tuono V4R egy klónozott RSV4, annak egy mutáns ikertestvére. A sportmotor-örökség ebben az esetben nem egy üres marketinges fordulat, az tapintható, kipróbálható, megtapasztalható. Amit a gép teljesítményben elveszített, azért pedig bőven kárpótol az ergonomikus testhelyzet. A masina legnagyobb problémája talán a mérete: bár a világbajnok Biagginak talán pont ideális, de a legtöbb motoros jóval nagyobbra nőtt, mint az olasz Kalóz.
Cimkék:
Az Alpinestars idén egy egészen furcsa forgatókönyv szerint készíti reklámjait. A sorozat legújabb tagja a Ben Spies mini-interjú.
Elolvasom »A januári „pletyka” nem volt alaptalan: Texas hivatalosan is felkerült a motoGP térképére. Két év múlva jön az első verseny.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »