A németországi pálya valóban a legrégebbiek közé tartozik, hiszen az 1920-as évekre nyúlik vissza a története. Ezen kívül az egyik leghosszabb is a zárt aszfaltcsíkok közül (létrejöttekor 28.8 kilométeres volt, de most is több mint húsz). A híres Zöld Pokol számos világbajnoki versenysorozatnak adott otthont, Niki Lauda 1976-os balesetéig számos Forma1-es viadalnak is. 2002-ben átadták a modernebb és sokkal rövidebb jelenlegi királykategóriás nyomvonalat, az igazi azonban mégis a Nordschleife szinte megtanulhatatlan kanyarjain végighajtani. Ezt ráadásul mindenki megteheti, hiszen akár saját autóval, sőt motorral is kipróbálhatjuk a legendás aszfaltot.
Sajnos úgy tűnik, ez az állapot sem fog sokáig tartani. 2007 és 2009 között a kormányzat épített egy Leisure Park névre hallgató gigantikus bevásárló- és szórakoztatóközpontot a Ring területére. Ezek után a teljes létesítmény (beleértve a két versenypályát is) üzemeltetését két privát üzletemberre, Kai Richterre és Jörg Lindnerre bízták. A hatalmas beruházás és a Park teljesen veszteséges üzemeltetése (gondolom egy lélek nem megy arra bevásárolni vagy szórakozni, ott motorozni és autózni vágynak az emberek) eddig nem kevesebb mint 350 millió Euro veszteséget termelt ki, amelyet a motorsporthoz semmilyen módon nem kapcsolódó üzemeltetők a pályával próbálnak visszahozni. Az árakat rettenetesen megemelték: az autógyárak által kedvelt tesztnapok például csekély ötször annyiba kerülnek, mint korábban. Mindez pedig egyenes úton vezet a létesítmény csődjéhez.
Mi lehet a megoldás? Elindult egy mozgalom a Nürburgring megmentésére. Ennek célja, hogy válasszák külön a ring parkot a versenypályától, utóbbit bízzák a motorsporthoz értő vezetőkre, és használják kizárólag autós/motoros célokra. A Save The Ring mozgalom petícióját elektronikus úton mindenki aláírhatja, ezzel támogatva a világ egyik legismertebb pályájának életben maradását.
Cimkék:
A tavalyi negatív rekord után talpra állt a Yamaha. A piac ezt nem értékeli, pedig még sporttevékenységüket is bővítik.
Elolvasom »Egy replika kiadását általában egy bajnoki cím vagy egy évforduló indokolja. Most azonban egy új jövevény érdemelte ki a megtiszteltetést.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »