A motorok szerelmesei a fenti típusnévre nyilván azonnal felkapták a fejüket. Hiszen az Elefant a Cagiva híres modellje volt. Na de mi az, hogy MV Agusta? Hogy jön a két név egymáshoz? A magyarázat egyszerű. Valamikor a Ducati és a Cagiva egy cég volt, a tulajdonost pedig úgy hívták, hogy Claudio Castiglioni. Még bőven az első Multistrada megjelenése előtt, amikor Európában mi megtanultuk a Cagiva Elefant nevet, ugyanaz a motor az Egyesült Államokban Ducati Elefant néven kereste gazdáit. A Nagy Víz túloldalán ugyanis ezen a márkanéven sokkal jobbak voltak az értékesítési esélyek. A motorblokk pedig úgyis a Ducati híres V2-ese volt.
Ugyanez az úriember napjainkban az MV Agusta tulajdonosa. Mivel a nagy túraendúrók napjainkban minden gyár kínálatában húzómodelleknek számítanak, így a hajdani fényének visszaszerzésére törekvő olasz márka is tervez valamilyen hasonló gépet a közeljövőre. Amikor ugyanis bemutatták az F3-ast, nyilvánosságra hozták, hogy az erőforrás még legalább két további modell meghajtásáról fog gondoskodni. Egyikük egy mini-Brutale lesz, a B3. A másikat egyelőre homály fedi, állítólag egy túra-szupermoto érkezik, talán a legújabb Ducati Multistradahoz hasonló formában. Mivel az F3-as és F4-es erőforrások nagyon hasonlóak, egyes források már az 1000 köbcentiméteres nagy túramotor érkezését is elképzelhetőnek tartják. AZ újdonság állítólag az Elephant nevet fogja kapni a keresztségben (azért írják majd ph-val f helyett, hogy ezzel is kifejezzék különbözőségét a híres elődtől).
Mindez persze egyelőre puszta pletyka, mi azonban bízzunk a “Nem zörög haraszt…” kezdetű mondásunkban!
Cimkék:
A legújabb amerikai motorgyártó, a Motus a napokban tette közzé az alábbi videót: az MST-01 már elindult.
Elolvasom »A tavalyi negatív rekord után talpra állt a Yamaha. A piac ezt nem értékeli, pedig még sporttevékenységüket is bővítik.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »