Éppen csak két éve, hogy Stuart Garner felélesztette a legendás brit motorkerékpár márkát, a Nortont. A dolog jó ötletnek tűnt, hiszen egy pedigrével rendelkező névre mindenki jobban odafigyel, még ha jelenlegi eladásai alapján a cég maximum a futottak még kategóriába sorolható. Lehet, hogy sokak számára furcsának tűnhet ez a nagymértékű figyelem, de ne felejtsük, a brit motorosok jelentős része közvetve, közvetlenül érintett a márkával kapcsolatban: akár saját maguknak, akár egy rokonuknak vagy egy barátjuknak volt Nortonja, de legalábbis mindegyikük „elérhető” közelségében megtalálható volt a gyártó egy motorja.
Az élet szerencsére nem cáfolt rá az elképzelésre, a hitelválság negatív hatásai ellenére a kis vállálkozás egyre sikeresebb. A még amerikai fennhatóság alatt kifejlesztett Commando 961 aktualizált változtának gyártása tavaly beindult, a Norton jelenlegi rendelésállománya hosszú időre munkát ad az angoloknak. A közelmúltban Nagy-Britannia legnagyobb motorkiállításán a Commando két újabb változatát is bemutatták.
Mégis a tavalyi év legérdekesebb híre a Norton háza tájáról az volt, amikor a motoGP szabályváltozása kapcsán felmerült a lehetőség, hogy az angolok visszatérnek a GP versenyzés világába. Az első pletykák nem bizonyultak alaptalannak, néhány héttel később már arról olvashattunk, hogy a motoGP-t irányító cég, a Dorna Motorsports, tárgyalásokat folytat a kis gyártóval: a spanyolok garanciákat várnak a cég hosszú távú szereplésére. A legújabb hírek szerint a háttérben nem csupán tárgyalások folynak, hanem tényleges fejlesztés is: a Norton néhány héten belül megkezdheti a motoGP szabályoknak megfelelő 1000 köbcentiméteres lökettérfogatú, V4-es erőforrásának fékpadi tesztelését.
Az angolok ambíció azonban nem érnek véget a motorversenyzésnél, piaci bővítést és új modellek bevezetését tervezik – nem véletlen, hogy a közelmúltban elcsábították korunk egyik neves formatervezőjét, Pierre Terblanche-t.
Cimkék:
A Verona Motor Bike Expo nem az abszolút legnagyobb európai kiállítás, azonban itt is rengeteg érdekes vassal találkozhat az ember.
Elolvasom »Normál esetben nem is foglalkoznánk egy ilyen „hírrel”, de a dolognak van egy nem elhanyagolható mellékszála is.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »