Jó néhány évtizede már, hogy a nemzeti színeket felváltották a szponzorok matricái, a márkákat hirdető reklámok néha kusza egyvelege. Csupán néhány nagynevű cég szán akkora összeget egy-egy márka ilyetén hirdetésére, ami lehetővé tesz egy egységes és egyben esztétikus fényezést a versenymotorokon. Ha egy ilyen, kellő igényességgel elkészített fényezéshez még versenysikerek is társulnak, az legendateremtő is lehet.
Ilyen cég volt a Castrol, amely az 1990-es évek végén, a 2000-es évek elején a Honda főszponzora a World Superbike versenysorozatban. A Ducati 90-es évekbeli „egyeduralmát” ez a „páros” tudta csak megtörni, a Castrol színeibe öltöztetett Honda 1997-ben John Kocinskivel, 2000-ben és 2002-ben pedig Colin Edwards-szal világbajnoki címet szerzett. A Ducati kivételével a gyári csapatok azonban 2004-ben kiszálltak a versenysorozatból a híres egygumis szabály bevezetése miatt. A Ten Kate Honda önálló bajnoki címe után azonban 2005-ben a japán gyártók részlegesen visszatértek, egyes csapatok újra gyári támogatást élveztek. Az utóbbi években a Honda zászlóvivője a tajvani Hannspree támogatásával indult, az elektronikai cég feltűnő neonfényét viselte a CBR1000RR aktuális változata. 2011-ben azonban a legendás Castrol – Honda együttműködés újjáéled, a motor újra a kenőanyag-gyártó fehér-zöld-piros színeit viseli magán. A Jonathan Rea és a BMW-től átigazolt Ruben Xaus által meglovagolt versenygépek első szereplése a meglepetésszerű keddi sajtótájékoztató volt, a következő pedig a csütörtök-pénteki aragoni tesztsorozat lesz, melyen az új elektronikai csomagot és egyéb alkatrészeket fogják tesztelni, értékelni.
Az eddigi főszponzor, a Hannspree 2008. óta támogatta, támogatja a Ten Kate csapatot – a tajvaniak tavábbra is támogatják a versenysorozatot, és a csapattal is fenntartják az együttműködést, a Hannspree aktív támogatója marad a Ten Kate supersport törekvéseinek. A gyári állapothoz legközelebb eső versenymotorokat két francia versenyző, Florian Marino és Fabien Foret fogja a pályákon terelgetni.
Cimkék:
Mint gyereknek a cukorkabolt, olyan ez a videósorozat egy motorosnak. A legújabb, 6 hengeres BMW túramotor kapcsán forgatott film a bajorok berlini gyárában készült.
Elolvasom »A kreativitás néha furcsa alakot ölt, egy fanatikusnak pedig mindenről „az” jut eszébe.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »