„Egyedi motor”. A kifejezés mára jóval inkább egy klisé, semmint egy valós tartalmat felmutató fogalom. A motorépítők megfeszülnek, hogy figyelemfelkeltő kétkerekű masinákat alkossanak, de ezek lassan mintha egy kaptafára készülnének. Nyilván „értő közönségre” van szükség, hogy az apró finomságokat csodálják, de az igazság az, hogy ezek a masinák egyre inkább az extrém külsejű gépipari szobrok megnevezést érdemlik meg, semmint hogy motornak nevezzük őket. Persze szobornak gyönyörűek, de nagyon távol esnek attól, amit mi legtöbben Európában motor alatt értünk.
A galériában látható masinát a német Custom Wolf motorépítő cég készítette a Porsche előtti tisztelgésként. A motorok ezen szegmensében nincs sok értelme műszaki jellemzőkről beszélni, de néhány dolgot nem árt elmondani róla. A stuttgartiak fekete lovát idéző gépállat szíve egy 113 köbhüvelykes (1852 köbcentiméteres) S&S aggregát, amely egy Harley-Davidson váltón és egy (a primért is számolva kettő) fogasszíjon keresztül juttatja el a mozgást jelentő energiát a hátsó kerékhez. Az első fék egy Kawasaki ZX10R-ről származik, a két aranyszínű Nissin nyereg jól illik a masina fekete alapszínéhez, míg a Buelltől átvett peremtárcsás hátsó fék szinte megbújik a szíjhajtás hátsó fogaskereke mögött. Számos alkatrész, mint a felfüggesztés, a kormány és a kerekek Thunder Bike gyártmányú darabok. Ez utóbbiak látványosan, bár nem extrémen nagy méretűek – elöl egy 4×18-as, hátul pedig egy 10×18-as méretű kör alakú alkatrész található. A kipufogó az LA Choppertől jött, de azt a motorhoz alakították a németek. A motor fényezéséért Marcus Pfeil a felelős, az felidézi a Porsche történelmének néhány elemét, látható rajta Marc Porsche, Steve McQueen és James Dean képmása, valamint megtalálható rajta az óriási méretű Porsche logó.
Cimkék:
A motorátépítés gyönyörű feladat és úgy látszik, még ma is van új a nap alatt.
Elolvasom »2010. legtragikusabb motorsportbeli eseménye Shoya Tomizawa halála volt. A Shoei most az egykori versenyző előtt tiszteleg.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »