Tudjuk a megadott paraméterekből, hogy a Triumph Tiger 800 blokkja (amely a Daytona 675-ös sorhármas erőforrásának növelésével született). A Street Triple-ben az erőforrás 105 lóerőt produkál 11.700-as percenkénti fordulaton és 68 Newtonméteres legnagyobb nyomatékot 9.200-nál. Ezzel szemben az új 800-as erőforrás – nyilván más szempontok szerint optimalizálva – 94 lóerőt ad le 9250-es főtengelyfordulatnál, illetve 79 Newtonméter a maximális forgatónyomatéka 7.850-nél. A lényeg azonban a francia Emoto magazin mérése után derül ki:
A grafikonokból látszik, hogy a Tiger nagyobb nyomatékot produkál 3.000-es fordulaton (és onnan 9.500-ig folyamatosan), mint a Street Triple maximális értéke. Egy országútra, főként pedig terepre optimalizált gép esetében ez a legfontosabb dolgok közé tartozik. A nyomatékgörbék – amelyeket csak megszokásból nevezünk görbéknek, hiszen laposságuk miatt igazán nem szolgálnak rá erre a megszólításra – nagyon kellemes, egyenletes motorkarakterisztikát ígérnek: a Triumph háromhengereseivel szerzett korábbi tapasztalatok alapján kategóriájában is páratlanul jól vezethetőnek ígérkezik az új 800-as. Reméljük, mielőbb lehetőség lesz egy saját próbaútra is!
Cimkék:
Őrültség vagy csak egy bolondos hobbi? Robert Maddox sugárhajtású motort épített.
Elolvasom »Végre rendberakták Rossi vállát, komoly fejlesztéseket tervez a Ducati és rendben van Pedrosa is. Csupa jó hír.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »