Az angol sajtó munkatársait invitálta a Triumph egy kétnapos tesztvezetésre Barcelona környékére. Az első napon a Tiger 800 aszfaltra termett változatát vallathatták (ma ülhetnek a terepesebb XC kivitelre). Az első benyomások a hírek szerint kedvezőek voltak, azonban rögtön sikerült el is dobni az egyik tesztpéldányt. A program lebonyolítása után, szinte már a szálloda előtt csúszott el egészen kis sebességnél az egyik kolléga az ilyenkor már arrafelé is őszies jellegű aszfalton.
Más kárán örvendeni csúnya dolog, ezért mi nem is ezt tesszük. Amiért érdemes megemlékezni az esetről, az a remek lehetőség arra, hogy megvizsgálhassuk: egy kis sebességű elcsúszásnál mi sérül meg a motoron.
A végeredmény azonban nem túl vidám, ugyanis sajnos sok minden. A szokásos dolgok mind leértek: kormánysúly, tükör, oldalidom, kipufogóborítás. Cserére szorul mind a két lábtartó is: nem csupán a vezetőé, hanem az utasé is kapott. Utóbbi a motor egyik legszélesebben elhelyezett alkatrésze, így logikus volt. A kérdés, hogy egy nagyobb ütés hogyan érintené a hátsó lábtartó felfogatókonzolát, amely sajnos maga a váz – nem csavarozva, hanem hegesztve van ahhoz.
Ezen kívül még egy csúnya sérülés érte a motort, ez pedig az első villa alja. Ennek a cseréje pedig sajnos költséges mutatvány lehet. Hogy két pozitívummal zárjuk a hírt: a tankot, a blokkot és a hűtőt védő műanyag idomok jól vizsgáztak: a fényezett vagy mechanikailag érzékeny területek sehol még csak meg sem karcolódtak.
Ja, és a kolléga is sérülés nélkül úszta meg a kalandot.
Cimkék:
Véget ért egy éra a gyorsasági motorversenyzés történetében, s véget ért a jelenkori legjobb versenyző életének egy fontos szakasza.
Elolvasom »Régi adósságunknak teszünk eleget, az október elején bemutatott Kawasaki W800-asról ugyanis eddig még nem számoltunk be nektek. Pedig érdemes!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »