Napokkal ezelőtt már megjelentek az első gyári fotók és a technikai leírás az új párosról, amely a gyár szándékai szerint újraértelmezi a luxusmotorok szegmensét, és komoly kihívást támaszt a Honda Goldwingnek. Tegnap, a kölni Intermot sajtónapján hivatalosan is bemutatkoztak a motorok, ezzel egyidőben pedig a nagyon szép és jó minőségű sajtófotók is publikussá váltak.
Technikai részleteit tekintve az új motorok sok szempontból újdonságot jelentenek. A bajor motorokban először jelenik meg a cég négykerekűit legendássá tevő soros, hathengeres erőforrás. Mégpedig nagyon kompakt méretben, hiszen alig szélesebb egy soros négyhengeresnél (ugyanilyen lökettérfogat esetén, természetesen): az 1649 köbcentiméteres blokk teljes szélessége 555 milliméter; tömege kuplunggal, váltóval és generátorral együtt pedig 102,6 kilogramm. A 160 lóerős teljesítmény és a 175 Nm forgatónyomaték is figyelemre méltó számok, azonban talán többet mond, hogy már 1500-as fordulaton több mint 120 Nm áll a vezető rendelkezésére! A tömeget tekintve egyébként mindenhol igyekeztek takarékoskodni, így a GT változat 319 kilogrammot, míg minden luxussal felszerelt testvére, a GTL 348 kilogrammot nyom a mérlegen. A gyár hangsúlyozza, hogy a tömeg mellett nagyon fontos tervezési szempont volt annak elosztása, amely minden körülmények között tökéletesen kiegyensúlyozott viselkedést garantál.
Ezt segítik az elektronikus kiegészítők is: a kormányról vezérelhető a futómű beállítása (ESA II.), a többféle üzemmódba állítható menetvezérlő elektronika (DTC), vagy az adaptív kanyarvilágítás is (a xenonfény a szériafelszereltség része!). A központi, 5.7 colos színes TFT kijelzőn megjelenő menürendszert az R1200RT-n megismert, a bal kormányon elhelyezett kontrollerrel vezérelhetjük, így a motor összes paraméterét a kormány elengedése nélkül tudjuk szabályozni akár menet közben is. A futómű természetesen elöl Duolever, hátul Paralever rendszerű, a fékezést pedig a legújabb generációs, részleges kiterjesztésű ABS teszi hatékonyabbá.
A két kivitel fő eltérése egyrészt az utaskényelemben, másrészt felszereltségben jelentkezik. A GLT változaton alapfelszereltség a hátsó topcase is az integrált háttámlával, illetve itt minden az utas legteljesebb kényelmét szolgálja. Ennek megfelelően a gyár a GT-t inkább a sportos túrázók motorjának pozicionálja, míg a GLT a luxust hivatott szolgálni. Itt már nem kell fizetni a fedélzeti HIFI-rendszerért sem, amely szintén fejlődött elődeihez képest. A gyári navigációs rendszer értelemszerűen integrálható ennek akusztikájára.
A magunk részéről alug várjuk, hogy vége legyen a lassan sajnos megérkező télnek, és 2011 elején reményeink szerint kipróbálhassuk a bajorok újdonságait!
Cimkék:
Az Intermotra készülő Ducati egyik újdonságát a paravánok mögött lefotózták, és mindjárt közzé is tették az interneten.
Elolvasom »Újabb mérnöki remekműről számolhatunk be: a Honda népszerű kismotorjába soros négyhengeres blokk került mindössze 125 köbcentivel.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »