A Piaggio MP3 napjainkra modellcsaláddá bővült, és már nem szorul különösebb bemutatásra. A néhány éve még csak 250-es erőforrással épített dupla elsőkerekű masina már többféle hengerűrtartalommal, akár hibrid hajtással, és szélesebb nyomtávval is megvásárolható. Kevésbé közismert, de a motort eredetileg az olasz Marabese Design tervezte, amely fennállásának több mint 25 éve alatt számos nagynevű céggel működött együtt. Tevékenységük nem korlátozódik pusztán járművek rajzasztali tervezésére, vagy éppen meglévő modellek átalakítására. Az olaszok most a Quadro nevű cégen keresztül saját tervezésű és gyártású többkerekű robogókat fognak piacra dobni, 2011 és 2014 több modellel próbálnak piaci teret nyerni.
Szeptember 29-én mutatták be első 3D és 4D elnevezésű robogóikat, amelyek a három, illetve négy kerék alkalmazása mellett is dönthető kialakításúak. Ezt a cég szabadalma, a HTS nevű hidraulikus rendszer teszi lehetővé, amely egyszerű kialakítású és a mai motorépítési „divattal” ellentétben nem elektronikus vezérlésű. A 350 köbcentiméteres erőforrással rendelkező 3D hamarosan megvásárolható lesz, míg az 500-as motorral meghajtott 4D tesztelése jelenleg is folyik, annak piacra dobása később várható. A masinák egyébként szokványos nagytestű robogók, nagyméretű ülés alatti csomagtartóval: két zárt sisak illetve a 4D esetében még egy 17”-es laptopnak is elegendő hellyel.
Bár a robogók Tajvanon fognak készülni, a vételár mégsem alacsony, Damian Ariel Scavo, értékesítési igazgató 7000 euró körüli árról beszélt a 3D esetében, míg a 4D várható ára 9000 euró alatt lesz. A kombinált fékrendszernek és a nagy tengelytávnak köszönhetően a masina az EU legtöbb országában B kategóriás vezetői engedéllyel legálisan vezethető lesz. A cég tervei között szerepel blokkolásgátló integrálása járműveikbe, valamint egy off-road változat elkészítése is. Természetesen a Quadro ott lesz a novemberi EICMA-n.
Quadro 3D:
Quadro 4D:
Cimkék:
A 125-ös kétüteműek kora leáldozott a motorversenyzésben. A Honda megkezdte 250-es versenyprojektjének promócióját.
Elolvasom »Megszokhattuk már, hogy a gyártók egy-egy fontosabb modellje jelentős médiakampányt kap, már idejekorán elkezdik az új masina érkezését beharangozni.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »