A CB750-ennek és a superbike világbajnokságnak hála sokáig egyeduralkodók voltak a háromnegyed literes sportmotorok. A folyamatos fejlesztéseknek hála a blokkok egyre erősebbek lettek, kategóriájának hírmondója, a 750-es Suzuki GSX-R utolsó verziója 150 lóerőt produkál. A konvencionálisabb utcai motorok köréből azonban kikopott ez a hengerűrtartalom, azt a gyártók most fedezik fel maguknak újból. A BMW sorkettes 800-asai vagy a Kawasaki jövőre megújuló Z750-ese mellett a Yamaha idén piacra dobta a 779 köbcentiméteres FZ8 családot. A hírek szerint ebben a sorban a Suzuki lesz a következő, sportos, 600-as középmodelljük helyett egy 750-es motort fognak gyártani: a GSR750-et.
A pletykák (vágyak?) régről származnak, a Kawasaki Z750-esének 2007-es frissítése után annak népszerűsége megugrott, a siker először a franciáknál jelentkezett. A gall szaksajtó már 2008-ban felvetette egy alternatív 750-es modell lehetőségét, 2009-ben már a sokadik vázlatot, montázst láthattunk a hamamatsuiak modelljének nagyobb változatáról. A legújabb pletykák szerint a Suzuki valóban elkészítette a nagyobb modellt, természetesen a GSX-R 750-es blokkját felhasználva. Konstrukciójában a masina a márkát idéző költséghatékony megoldásokat fogja alkalmazni, egyszerű, olcsóbb anyagú és olcsóbban gyártható váz, középszerű USD teleszkópok, hagyományos fékek és a többi olcsó megoldás fogja tarkítani a motort. A teljesítményt természetesen csökkenti fogják, várhatóan 120-125 lóerős csúccsal, a nyomatékgörbe pedig laposabb lesz, közúti használathoz jobban illő karakterisztikával. A motor érkezéséről és várható áráról egyelőre nincs információnk, de már mi is türelmetlenül várjuk.
Cimkék:
Az olcsó robogók piacát elárasztották a kínai robogók. A Peugeot új modellje ezen a téren veszi fel harcot.
Elolvasom »A Schuberth nagy fába vágta fejszéjét. Kitűnő utcai sisakjai mellett hamarosan sportsisak gyártását kezdi meg.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »