A hírek szerint néhány alapvető változással jön a 2011-es RSV4. A teljesítményt névlegesen 8 lóerővel 186-ra növelik az olaszok, amit a sűrítés emelésével és a szelepvezérlés megváltoztatásával érnek el. Az Apriliát sokan kritizálták az idei WSBK szezonban a szelepvezérlés kapcsán. A szabályoknak megfelelően, a gyári katalógusban szereplő, bárki által megvásárolható teljesítmény-növelő eszközök beépítése legális, ezt pedig az Aprilia kihasználta. A gyári vezérműlánc lecserélhető egy fogaskerekes vezérlésre, így a kisebb toleranciával, precízebben működő szerkezetnek hála a teljes fordulatszám-tartományban az RSV4 3-6 többlet lóerőt kapott. A következő szezonban a vezérlés változtatása (pontosan az Aprilia miatt) tilos lesz, úgy tűnik ezt kompenzálják az olaszok.
A változtatások kiterjednek a váltóra, az alsó három fokozat hosszabb, a felső három rövidebb lesz, a hátsó lánckerék pedig plusz két foggal megtoldva 42-es lesz. A hírek szerint a markáns kipufogót is lecserélik, bár pusztán egy esztétikusabb darabot várhatunk. Manapság sokat vitatott téma a motorok elektronikus felszereltsége. Immáron az Aprilia is csatlakozni fog azon gyártókhoz, amelyek motorjaikat kipörgésgátlóval szerelik fel: az RSV4-ben jövőre kikapcsolható kipörgésgátlót építenek. Ugyan blokkolásgátlót egyelőre nem kínálnak a V4-es telivérhez, de a Dorsoduro 1200-ben mindkét kütyü megtalálható lesz.
Cimkék:
Motoros lapként csak a legritkább esetben foglalkozunk négykerekű járművekkel. Erre most a Spartan komoly okot ad.
Elolvasom »A Triumph kezd abba a hibába esni, amibe a Honda csúszott bele a Furyval. Megjelentek az „eheti” Tiger 800 képek.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »