Fejlődő országokban a kisköbcentis motorkerékpárok a mindennapi élet jelentős szereplői. Az egyéni közlekedés egyetlen racionális megoldását jelentik ezek a gépek, azonban a gazdasági fejlődés hatására a kétkerekűek hasznossága is átalakul, egyre inkább hobbijárművekké válnak. Bár az egyes piacok közötti eltéréseket összemosni felelőtlenség, de kijelenthető, hogy a fejlett világ országaiban ez a trend ugyanúgy megfigyelhető. Profitorientált, kockázat-kerülő és még inkább: elkényelmesedett világunkban a motorozás valóban nem a legközkedveltebb közlekedési forma. Az egyre erősebb, gyorsabb, okosabb gépek pedig mind magasabb árakon érhetők el, ráadásul a motorok értékvesztése sokkal gyorsabb, mint az autóké.
A ’60-as évek Európájában egy hasonló fordulattal találkoztak már a gyártók, akkor a teljesítmény növelésével, technikai fejlesztésekkel menekültek előre. A Honda most azonban más utat választ. Ugyan az aranyszárnyas márka saját hazájában (is) piacvezető, de a hosszútávon vizsgált statisztikák elszomorítóak. Míg 1982-ben 3,29 millió kétkerekűt értékesítettek a felkelő nap országában, addig a tavaly regisztrált 27%-os csökkenést figyelembe véve is a 380.000 motorkerékpár értékesítése nagyságrendi visszalépést jelent egy szűk emberöltő alatt. Az elemzések után a Honda bejelentette a motorkerékpárok árának csökkentését. Nem hirtelen akcióra kell itt gondolni, nem lesz holnaptól olcsóbb sem a PCX, sem a VFR. A hosszú távú, 10 éves terv a japán belpiacos gépek árának 2000-es szintre való visszaszorítását írja elő, ami egyes esetekben 10-30%-os árcsökkentést jelent. Természetesen egy ilyen redukció csak az előállítási költségek hasonló mértékű csökkentésével érhető el, ezt a Honda a termelés kihelyezésével és olcsóbb alkatrészek alkalmazásával kívánja elérni. Ugyan a nyilatkozat egyelőre csak Japánról szól, de az irány kívánatos, és remélhetőleg hatással lesz a többi piacra is.
Cimkék:
Ha motoros akrobatikáról van szó, általában az amerikai stadionokban lefolytatott látványos műsorokra gondolunk. Pedig a bátorság nincs földrészhez kötve.
Elolvasom »A környezetvédelmet komolyan vevő Piaggio immáron második, a korábbinál lényegesen dinamikusabb hybrid robogóját dobja piacra.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »