Egy új motor megalkotása nem egyszerű feladat. A piacot uraló nagy gyártók mellett betörni csak valami kuriózummal, valami szokatlannal lehet. A gépi erővel hajtott kétkerekű járművek világában is lassan-lassan megjelennek az autóiparban alkalmazott technikai újítások – egyelőre csak a kicsiknél. A „kicsi” értelmezése persze relatív: a Honda a nagy gyártók sorát bővíti (vezeti), a nemrégiben bemutatott PCX azonban egy kisköbcentis motorkerékpár, a kétkerekűek között először alkalmazza a stop-and-go rendszert. A közelmúltban visszatért Horex viszont már a kis gyártók sorát bővíti, ők a VR6-os technológiát alkalmazzák elsőként a motorkerékpárok között.
A legújabb amerikai motorkerékpár-gyártó, a Motus Motorcycles pedig először alkalmaz „tömeggyártásban” direkt befecskendezést egy motorkerékpár-erőforrásban. Persze egyelőre ez csak egy megelőlegezett elsőség, hiszen a gyártás valójában még nem indult meg, az alábbi videón az első (?) aggregát elkészülésének néhány fázisát láthatjuk, megálmodójának kommentárjával. A videó utolsó „képkockái” az erőforrás fékpadi bemérését mutatják, sajnos a cikk írásakor még nem állnak, álltak rendelkezésre az ebből származó tényleges adatok. A gyártó oldalán az eredetileg megcélzott 140 lóerős teljesítmény és 160 newtonméteres csúcsnyomaték szerepel. A számtalan, alapvetően a külcsínnyel hódító amerikai „különlegesség” után jó látni egy valódi mérnöki teljesítményt, amely remélhetően hamarosan egy jól használható csúcskategóriás túrázót eredményez.
Cimkék:
Lezajlott a 2010-es Red Bull Romaniacs, amelyet sokan a világ legkeményebb endúróversenyének tartanak. Íme néhány igazán demonstratív kép.
Elolvasom »A gyártó ígérete szerint sokkal komolyabbat fog itt menni, mint a Man szigeten tette - ahol mellesleg megnyerte a TT elektromos futamát.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »