A motor- és az autógyártók között veszélyes dolog analógiák keresésébe bocsátkozni, mégis a Ducati legújabb motorjáról készült „kémfotók” kapcsán a Porsche jut eszembe. Az évtizedek óta megbízható értékesítés felfutását a stuttgartiak csak a márkától merőben idegen típussal, az Egyesült Államokban oly népszerű SUV-ok közé sorolható Cayenne-nel tudták elérni. Az üzlet annyira sikeres volt, hogy a németek kvázi hülyére keresték magukat, és még a Volkswagen-csoport felvásárlását is célul tűzték ki (bár ez végül fordítva sült el).
Úgy tűnik, a Ducati hasonló üzleti lépésre szánta el magát. No nem a VW-t akarják felvásárolni, hanem egy amerikai stílusú motor kiadását tervezik. Az olaszok kapcsán először másfél éve lehetett hallani a tőlük megszokott profilból kilógó gépről. Az első, motoros újságokban megjelent fantáziarajzok kapcsán Európa legnagyobb motoros lapjaiban is találgatásokat olvashattunk egy olasz power cruiser esetleges piacra dobásáról. A Ducati azonban sietve elébe ment a további pletykáknak, kategorikusan elutasították egy ilyen gép megépítésének lehetőségét. Ez végül is hihető volt, kombi Ferrarikból sem szaladgál túl sok az utakon, az olaszoktól egzotikus sportautókat, sportmotorokat vár el az ember. A pénz azonban nagy úr, s úgy tűnik a Ducati nem elégszik meg olyan, a márka régebbi hívei számára már így is szentségtörőnek számító modellek kiadásával, mint a Hypermotard, a Streetfigher vagy a Multistrada 1200, hanem egy még nagyobb piaci lehetőségekkel kecsegtető szegmens fele kacsintgat.
Tegnap Bologna közelében kapták lencsevégre az amerikai piacra tervezett legújabb Ducatit, ezúttal az olasz motoblog jelentethette meg a „kémfotókat”. A képek egyelőre sok mindent nem árulnak el, túlzott találgatásokba bocsátkozni felesleges volna a régebben Vyperként, most pedig Super Monsterként emlegetett masináról. Mindenesetre az kijelenthető, hogy az egykaros hátsó villa, a 240-es hátsó kerék, a részben látható kormány, a kényelmes, mégsem elnyúló üléspozíció, az extravagáns külső, a csapott hátsó idommal és a két sornyi LED-es hátsó lámpával egy olyan power cruiser képét vetíti előre, amely a Harley-Davidson V-Rodjának, illetve a válság ellenére népszerű Yamaha VMaxnak állít konkurenciát. A majd’ két szűk esztendő után idén ismét jónéhány újdonságot várhatunk az őszi motorkiállításokon, jó esetben a gyártók tovább szivárogtatják az információkat a legújabb kétkerekűekről.
Cimkék:
Nem csalás, nem ámítás. Ha résen vagy és jól válaszolsz, hetente értékes Motul terméket nyerhetsz.
Elolvasom »Különösebb magyarázat azt hiszem nem szükséges a videóhoz, Julien Dupont Belgrádban motorozott egy jót.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »