A több mint 100 éves versenysorozat napjainkban újra a figyelem középpontjába került. Ugyan nem olyan ismert, mint a motoGP bajnokság, azonban a szervezők hathatós munkájának hála, nem csupán egy halálversenyként aposztrofált, bulvármédiában szereplő összecsapásként tartják számon a világban. A motoGP hőse, a kilencszeres világbajnok Rossi tavaly tette tiszteletét a versenyen, ahol egy R1-gyel körbemotorozta a verseny idejére lezárt közúti szakaszt. Idén a Fiat Yamaha csapattól Lorenzo és az egykori bajnok Nieto jelent meg az évente egyszer megrendezésre kerülő eseményen, akik szintén a legutolsó generációs R1-gyel tettek meg egy-egy kört.
A modern motorversenyek hőskorában számos GP futamot teljesítettek a Man-szigeten, a közúti pálya 1949. és 1976. között a FIM hivatalos Grand Prix naptárában szerepelt, de a közelmúlt és napjaink két- és négyütemű GP technikája nem járt még errefelé. A Suzuki idén ünnepli TT versenyzésének 50. évfordulóját, s mint arról korábban hírt adtunk, két sztárjuk, Loris Capirossi és a GSV-R az idei versenyén tiszteletét tette. A GP veteránja, a 300. versenyét közelmúltban teljesítő Capirossi egy csapatának versenyszíneire fényezett GSX-R1000-rel, míg a motor a TT versenyek egyik sztárjával, Cameron Donalddal a nyeregben indult neki a versenyen kívüli köröknek. A motoGP sztárjainak látogatása alapvetően presztízsértékű, a versenyzők nyilatkozataikban elismerésüket és tiszteletüket fejezték ki a verseny és az ott versenyzők iránt. A Suzuki motorja azonban egy egészen másféle értékkel büszkélkedhet. Ugyan csak a show kedvéért vitték el, de azon túl, hogy ez volt az első motoGP motor a szigeten, amely teljesítette a híres kört, egy abszolút sebességi rekordot is felállított vele Donald. A GSV-R-rel elért 325 km/h-ás csúcssebesség pontosan 15 km/h-val nagyobb a versenyben valaha mért legnagyobb tempónál (ezt a HM Plant versenyzője, Keith Amor teljesítette a pálya azonos szakaszán).
Az idei versenyhét azonban számos más rekordot is hozott. Ian Hutchinson ötször állhatott a dobogó legtetejére, ilyen még nem fordult elő a TT történetében. Az egyes kategóriákban a leggyorsabb köridők illetve átlagsebesség mutatói is javultak:
Superbike TT
Conor Cummins, 210,418 km/h (17:12.83)
Supersport Junior TT
Keith Amor, 203,054 km/h (17:50.28)
Superstock TT
Ian Hutchinson, 209,186 km/h (17:18.91)
Supersport Junior TT
Michael Dunlop, 204,538 km/h (17:42.52)
TT Zero
Mark Miller, 154,912 km/h (23:22.89)
Íme egy rövid (nem hivatalos) összefoglaló az idei versenysorozat eseményeiről.
Cimkék:
A legtöbb gyorsasági győzelemmel rendelkező motoros, egy élő legenda, Giacomo Agostini a holland motoGP versenyen újra motorozni fog.
Elolvasom »Az új motorral visszatérő márka a tradicionális német mérnöki precizitás kiváló, két keréken guruló bizonyítéka.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »