A legtöbben szerintem most is legyintenek: ugyan már, úri huncutság csak ez az elektromos motorozás, a versenypályákon biztos, hogy soha nem váltja le a hagyományos gépeket. Egyelőre biztos, hogy csupán érdekes színfoltot jelentenek ezek a masinák, azonban ki tudja, mit hoz a jövő! Volt szerencsém a Quantya és a Vectrix kipróbálásához is, azóta én hiszek ezekben a gépekben. Kíváncsi vagyok, milyen lehet egy igazán erős elektromos motorral közlekedni – különösképp versenypályán okozhat meglepetést az azonnal és nagy mennyiségben érkező forgatónyomaték, amely akár highsidehoz is vezethet…
Az elektromos pályamotorok egyik jeles képviselője a Michael Czysz által alapított és vezetett MotoCzysz napjainkban a világ második elektormos TT-versenyén veti be élesben gépét, amelyről néhány részletes fotóra bukkantunk. A gyártó honlapján pedig meglettek a gép technikai adatai is (legalábbis részben): az elektromotor teljesítménye 100 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka pedig – most tessék megkapaszkodni – 340 newtonméter! A fedélzeti feszültség sem éppen a konyhai konnektoréval áll egy szinten: a MotoCzysz 240 volton üzemel. Az öt darab líthium-polimer akkumulátor gyorsan cserélhető, így a versenyeken a “tankolás” igen rövid idő alatt oldható meg.
Nos, a fenti adatok még inkább azt sugallják: bizonyos, hogy komoly jövő élőtt áll ez a versenyzési ág! Legyünk inkább büszkék, hogy mi végignézhetjük egy új korszak születését, lábra állását, és legelső lépéseit. Ha már legelső lépések: íme az idei elektromos TT-versenyének első szabadedzésén készült felvétel. Az edzésen a MotoCzysz érte el a legmagasabb sebességet: a Sulbyn 131 mérföld/óra, azaz 210 kilométer/óra tempóval száguldott.
Cimkék:
A sportmotorok folyamatos megújítása szinte követelmény a gyártók versenyében. A Yamaha állítólag duplakuplungos váltót fejleszt.
Elolvasom »Elvben az óra ellen versenyeznek az Isle of Man TT lovagjai, de néha egymás ellen is. Milliméterekre a másiktól, a határon motorozva.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »