2008-ban beköszöntött a hitelválság időszaka, ennek számtalan negatív hatását tapasztalhattuk mi, motorosok is. A gyártók sok esetben megszorításokhoz, leépítésekhez vagy strukturális átalakításokhoz folyamodtak, néhány esetben pedig egyes márkák meg is szűntek. A Suzuki még 2008 végén bejelentette, hogy kivonul a WRCC-ből, a fejlett világ legnagyobb motorpiacán pedig az idei évre nem tervez újabb motorokat szállítani. Arról már korábban olvashattunk, hogy a kisebb GSX-R modellek 2010-es frissítése elmarad, a legújabb pletykák szerint pedig az ezres K9-es modell is az esedékes frissítés nélkül marad 2011-ig a piacon.
A GSX-R család megjelenése óta mindig is a Suzuki egyik büszkesége volt, a motor teljesítménye miatt pedig kultikus darab lett, még ha egyes „motoros” társaink miatt sokszor negatív hangvételű hírekben láthattuk, illetve olvashattunk ilyen masinákról. A legutolsó GSX-1000R-t, amelynek idén kiadták évfordulós változatát, mi is kipróbáltuk, a Hungaroringre vittük vetélytársaival. A masina messze felette áll annak, amire egy utcai motorosnak valójában szüksége van, vagy éppen ki tud használni, de a verseny igencsak kiélezett ebben a kategóriában, és további – költséges – fejlesztéseket indukál. A 2009-es évre ezt a telivér sportmotort radikálisan áttervezték, így biztosítva versenyképességét, a konkurencia azonban technikai „különlegességekkel” csábítja a vásárlókat. Ugyan a GSX-R volt az első utcai sportmotor, amely változtatható gyújtástérképpel rendelkezett, de ez ma már szériafelszereltségnek számít. A Yamaha a motoGP-ből származó keresztsíkú főtengellyel, a Honda a sportmotorok körében elsőként kiadott ABS-szel, az Aprilia a technikai csemegének számító V4-es konstrukcióval, a Ducati a különc V2-vel, olasz imidzzsel és a kipörgésgátlóval vonzza a vásárlókat, hogy a BMW teljesítményorgiájáról és naprakész elektronikájáról már ne is beszéljünk. Ilyen piaci körülmények között nem csoda, hogy kisebb csodavárásról beszélhetünk, az állítólagos, belső körökből származó információk szerint a 2012-es GSX-1000R modell, amelyet 2011 végére várhatunk a Suzukitól, valami igen-igen különleges gép lesz. De ezt majd csak egy bő év múlva tudjuk meg…
Cimkék:
A nyertes választhat három boxermotoros BMW közül, és elviheti egy hosszú hétvégi gurulásra!
Elolvasom »Kétségkívül a VFR a Honda legfontosabb idei újdonsága. Azonban a történetnek nincs vége az új motor piaci bevezetésével.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »