Kevés irigylésre méltóbb dolgot tudok elképzelni annál, mint azt, hogy valakinek a tudása és lehetősége is megvan arra, hogy házilag „barkácsoljon” egy motort magának. A Britten V1000-es korunk egyik legendája, de ha valaki nem teszi ilyen magasra a mércét, akkor is figyelemre méltó szerkezetek születhetnek. Millyard motorjai, Vardhan Muskétása vagy éppen a négyütemű ETZ mellett ez a V8-as BMW is igencsak érdekes masina, még ha nem is olyan kifinomult, mint a Guzzi V8-asa, vagy éppen nem annyira forradalmi, mint Curtiss V8-asa. Az amerikai motoros egy BMW vázba egy egyedi V8-as erőforrást épített. Az egy darabból mart alumínium főtengelyházra két Honda CB350-es henger és hengerfej került, a főtengely a motorosok számára a 2009-es Yamaha R1-ben megismert, ám a V8-as autómotorokban már régen alkalmazott keresztsíkú elékelésű. Az átalakítást az egyedi vezérműtengelyek teszik teljessé, ezekre értelemszerűen a gyújtási sorrend megváltozása miatt volt szükség. Sajnos egyéb információt nem sikerült találni erről a 694 köbcentis kis szörnyről, de azt hiszem a videók magukért beszélnek.
Cimkék:
A Ducati már a Hypermotard 796 kiadásakor bejelentette, hogy az új erőforrást több modellben is hasznosítani fogják. Íme a második motor ezzel a blokkal, a Monster 796.
Elolvasom »A muzeális értéket képviselő járművek sokakat vonzanak. Hát még ha valaha egy igazi színészlegenda, Steve McQueen birtokában is volt a vas!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »