Különös tekintettel arra, hogy semelyik széles körben fogható televíziós csatorna nem közvetítette az eseményeket. Interneten azonban sikerült élő adásra bukkanni, így mi motorosok minden bizonnyal a választási eredményeknél is jobban vártuk a futamokat.
Hiszen történelmi pillanatnak lehettünk tanúi: egy új osztály, a Moto2 debütált tegnap Katarban. Kezdetben sokan berzenkedtek ellene, hogy egyetlen gyártó (a Honda) teljesen azonos 600-as blokkjai köré épített motorokkal való versengés vegye át a 250-es GP-kategória helyét. Az első verseny után azonban azt kell mondani: jó döntés volt, hiszen nagyon látványos és kemény csatákat láthattunk. Egyrészt a megegyező teljesítményű, csupán vázukban és futóműveikben eltérő gépeknek, másrészt a 41 fős (!!!) mezőnynek köszönhetően.
Amelyben szerencsére egy magyar, a jelenleg legismertebb és legeredményesebb motorversenyzőnk, Talmácsi Gábor minket is képvisel. Gábornak nagyon későn állt össze a gépe, már ha összeállt egyáltalán. Az edzéseken végig erős futómű-pattogásra panaszkodott, így végül
„csak” a 14. rajtkockából vágott neki a küzdelemnek. Remek rajtjának és néhány előtte bekövetkezett bukásnak köszönhetően azonban rövidesen a mezőny első csoportjának a végén, a 6.-7. helyen motorozott. Erősen szorítottunk, hogy hátha sikerül még előrébb keveredni, azonban a nem tökéletesre hangolt, pattogó futómű miatt erős gumikopás lépett fel a motorján, és a 9. helyig csúszott vissza. A rendkívül népes, részben korábbi GP-menőkkel és sok más nagy névvel tűzdelt mezőnyben azonban nagyon szép eredmény ez, amelyhez gratulálunk!
A nagyok között, a MotoGP versenyén sokkal kisebb, 17 versenyzőből álló mezőny várta, hogy kezdetét vegye a 2010-es versenyszezon. Casey Stoner végig dominálta az edzéseket, így mindenki sima győzelmet várt tőle. A rajtot jól elrontó ausztrál a második körre az élre is állt, majd nem sokkal később senkitől sem zavartatva elesett. Így megnyílt az új a Doktor, azaz Valentino Rossi előtt, aki
– bár ebben Andrea Dovizioso és Nicky Hayden nagyon szerette volna megakadályozni
– nem hagyta ki a felkínált ziccert, és hozta a futamgyőzelmet.
Mindenképpen ki kell emelni egyrészt Nicky Hayden feltámadását: a módosított Ducati a jelek szerint fekszik a Kentucki Kölyöknek, amit nagyon szép versenyzéssel hálált meg. Jorge Lorenzo is nagyon nagy dícséretet érdemel, hiszen komoly lemaradásból, öldöklő csatában küzdötte fel magát a dobogó második fokára. No és személyes nagy kedvencemet, a tavalyi superbike-világbajnok Ben Spiest: a Könyök Kölyök debütáló versenyén csodálatos előzéseket bemutatva, végig Rossi látótávolságában motorozva az ötödik helyen zárta a futamot. Remélem, rövidesen ott lesz a legelejében, hogy még izgalmasabb meccseket láthassunk! Mert a szezonnyitó a Moto2 és a MotoGP részéről is nagyon jól sikerült, csak így tovább!
Cimkék:
Traktorhúzás...no comment...
Elolvasom »Különös pózban a sztrádán
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »