A Korinthoszi-csatorna megvalósításának ötlete még az ókorban merült fel. A kereskedelem legelterjedtebb hosszútávú szállítóeszközeivel, a hajókkal akkoriban jó 400 kilométeres kitérőt kellett tenni, hogy a földszoros másik oldalára szállítsák a javakat. A csatornát Néró korában kezdték el építtetni rabszolgákkal, de a zsarnok halálával a vállalkozás abbamaradt. Végül az 1881-ben kezdődő 12 éves munka meghozta eredményét: korának legnagyobb mérnöki teljesítményeként a 6.3 kilométer hosszú, 21 méter széles és 8 méteres vízmélységű csatorna elkészült. Az üledékes kőzetbe vájt hajózási utat azonban az elmúlt bő száz évben többször is le kellett zárni, ugyanis a geologilag instabil környezetben sokszor volt már omlás. 1923-ban például annyi törmelék zúdult a vízbe, hogy a hajózási út két évig használhatatlan volt. A csatorna méretei azt mára a hajózás számára elavultá tették, viszont turistalátványosságnak nem utolsó.
Robbie Maddison, ausztrál motoros fenegyerek ezt a helyet választotta legújabb látványos mutatványához. A 85 méter hosszú ugrásnál már ő maga is produkált hosszabbat, ez inkább az olyan látványos mutatványainak a sorát bővíti, mint a Diadalívre röppenés, vagy éppen a Temzén átívelő Tower-híd átugrása. Mindenesetre a 100 méteres mélység felett nem lehetett akármilyen érzés átrepülni motorral!
Cimkék:
Ismét támadnak a Teutulok, a hírek szerint a TLC hamarosan újraindítja az „Amcsi motorok” történetét.
Elolvasom »Csak látványos designelem vagy valóban praktikus? Itt a kormányon elhelyezhető sisakzár.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »