Korábban már hírt adtunk arról, hogy a KTM a tokiói motorkiállításon mutatja be hivatalosan a Freeride elnevezésű elnevezésű motorját. Az időközben „kiszivárgott” információk után a sajtóanyagot még a bemutató előtt kiadták, szombaton pedig leleplezték az új masinákat. A hivatalos információk birtokában a motor figyelemre méltó, legalábbis ami az elektromos meghajtású gépeket illeti. A masina csúcsteljesítménye 22 kW, azaz 30 lóerő, így nem csak tömegével, de teljesítményével is túlszárnyalja jelenlegi vetélytársait: a Quantya csupán 16, a Zero pedig 23 lóerős gépekkel rendelkezik.
Az elektromos motorok egyik jelenlegi hátránya az akkuk töltése. Sportos vezetés mellett a KTM körülbelül 45 perces menetet bír, a feltöltés pedig 90 percet igényel – jó hír, hogy az akkuk cserélhetők, azok feltöltéséhez nem kell az egész motort leállítani. A bemutatón a KTM hangsúlyozta, ezzel a motorral megpróbálnak egy valós alternatívát teremteni a kisköbcentis négyütemű gépeikre: az akkuk élettartama 500 feltöltés, ami megegyezik a gyártó más motorjainak szerviz-ciklusával, valamint ára is hasonló lesz. Mindez persze nem jelenti a fosszilis energiahordozók hasznosítására épülő motorok végét, a két fejlesztési vonal párhuzamosan fog élni tovább 2011 tavaszától, amikor is a tervek szerint az első elektromos KTM-ek legördülnek a gyártósorról.
A hivatalos sajtóanyag angolul itt olvasható:
A promó videó:
A tokiói bemutató:
Cimkék:
A barátok előtti kivagyiságból sokan ragadtatják magukat vakmerő tettekre. Ez sokszor nagyon rosszra vezet, bár a videó főhőse viszonylag olcsón megúszta.
Elolvasom »Az európai motoros sajtót múlt héten bejárta a hír, amely arról szólt, hogy az EU leporolta a motorok teljesítmény-korlátozásáról szóló tervezetét. Ezt a gyártók nem nézték tétlenül, nyilatkozatban reagáltak a hírre.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »